ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Савенкова, Людмила Василівна | |
dc.date.accessioned | 2015-09-11T08:59:45Z | |
dc.date.available | 2015-09-11T08:59:45Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Савенкова Л.В. Бібліотека університету як інформаційно-навчальне середовище: практики організації / Л.В. Савенкова // Library as academic information and leaning space. - Riga: The Library of the University of Latvia, 2014 - с. 12-17. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/8017 | |
dc.description.abstract | Рассматриваются вопросы развития информационно-образовательной среды, связанные с внедрением инновационных информационно-коммуникационных технологий в сферу образования. Обговариваются аспекты новых подходов к формированию информационно-образовательной среды в библиотеке университета. Уделяется внимание «реальной» и «виртуальной» составляющим университетской библиотечной среды. Обращается внимание на усиление экспансии библиотек во внешнее информационное пространство и формирование в самих библиотеках гибкой высокотехнологичной среды без жесткого регламентирования пространства. Подчеркивается значение организации среды библиотеки, ориентированной на потребности читателя по так называемой «человеко-ориентированной» модели. | uk_UA |
dc.description.abstract | This article deals with the problems of information-educational development connected with the application of information-communicative technologies in the educational sphere. The newest approach to the aspects of the information-educational forming area in a university library are discussed, paying attention to the « real » and « virtual » constituents of the university library sphere. The author admits the library expansion in an outside information expanse, underlines the problem of forming a flexible, high-technological area without strong regulatory impact on this sphere in a university library, and the importance of the organization of a library focusing on reader’s needs − the so called reader-centered model of library. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Riga: The Library of the University of Latvia, 2014 | uk_UA |
dc.subject | информационно-коммуникационные технологии | uk_UA |
dc.subject | информационно-образовательная среда | uk_UA |
dc.subject | информационная среда библиотеки университета | uk_UA |
dc.subject | человеко-ориентированная модель | uk_UA |
dc.subject | information-communicative technologies | uk_UA |
dc.subject | information-educational sphere | uk_UA |
dc.subject | reader-centered model of library | uk_UA |
dc.subject | university library sphere | uk_UA |
dc.title | Бібліотека університету як інформаційно-навчальне середовище: практики організації | uk_UA |
dc.title.alternative | University library as an information-educational sphere: organizational practices. | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |