ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Чернова, Інна Петрівна | |
dc.date.accessioned | 2015-09-03T14:11:58Z | |
dc.date.available | 2015-09-03T14:11:58Z | |
dc.date.issued | 2002 | |
dc.identifier.citation | Чернова, Інна Петрівна. Еволюція проблематики і поетики у драматургії Людмили Старицької-Черняхівської : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.01 / І. П. Чернова ; наук. кер. В. Ф. Погребенник ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7980 | |
dc.description.abstract | У дисертації вперше системно досліджуються константні та змінні риси проблематики і поетики драматургії Людмили Старицької-Черняхівської (джерела, шляхи формування, особливості світогляду, система образів, опозицій, характер конфліктів і колізій, жанрово-стильова своєрідність). Розглядається складна естетична і філософська еволюція письменниці, з’ясовується специфіка стильової парадигматики її драматургії – синкретизм неоромантизму з неокласицизмом та пресимволізмом. Встановлено, що пріоритетним джерелом тем для Л. Старицької-Черняхівської була історія, зокрема давньоримська та українська, а також українське культурне та громадсько-політичне життя перших десятиріч ХХ століття. Розкрито багатоплановість інтертекстуальних зв’язків драматургії Л. Старицької-Черняхівської, її історизм та універсальну позачасовість, алегорично-символічну знаковість образів і ситуацій. Обґрунтовано розуміння драматургом синхронно-діахронічного зв’язку різних культурно-історичних епох, чим пояснюється невипадковість певних тем і сюжетів її творчості. У драматургії письменниці виявлено симбіоз кількох ідейно-естетичних чинників – націоналізму, індивідуалізму, фемінізму. Акцентується на осмисленні Л. Старицькою-Черняхівською творчого призначення особистості, зокрема жінки, - одного із центральних екзистенційних питань дослідження літератури початку ХХ століття. | uk_UA |
dc.description.abstract | В диссертации системно исследуются константные и эволюционирующие черты проблематики и поэтики драматургии Людмилы Старицкой-Черняхивской (источники, пути формирования, особенности мировоззрения, система образов и их оппозиции, характер конфликтов и коллизий, жанрово-стилевое своеобразие). Рассмотрена сложная эволюция писательницы, стилевая парадигматика ее драматургии – синкретизм неоромантизма с неоклассицизмом и пресимволизмом, – которая реализировалось в разных жанрово-поэтических формах. Установлено, что приоритетным источником тем для Л. Старицкой-Черняхивской была история, в частности древнеримская и украинская, а также культурная и общественно-политическая ситуация первых десятилетий ХХ столетия. Раскрыта многоплановость интертекстуальных связей драматургии Л. Старицкой-Черняхивской, ее историзм и универсальная вневременность. В драматических произведениях писательницы выявлен симбиоз нескольких идейно-эстетических факторов – национализма, индивидуализма, феминизма. | uk_UA |
dc.description.abstract | The thesis investigates systematically constant and variable traits of problematics and poetics in the drama of Ludmyla Starytska-Cherniakhivska (sources, ways of formation, special feature, system of characters, their opposites, character of conflicts and collisions, genre-stylistic originality). Author of dissertaion takes into consideration out complex evolution of the writer and finds originality of stylistic paradigm of their drama – syncretism of neoromantism with neoclassicism and presymbolism. It is set prior source of themes for Ludmyla Starytska-Cherniakhivska was a history, particularly Old Latin and Ukrainian, also cultural and social-political situation the first decades of the XX century. The thesis exposes intertextual connections in the drama of Ludmyla Starytska-Cherniakhivska, their historicism and universal out of time. A symbiosis of several ideaed-aesthetic is showed, as nationalism, individualism, feminism in the writer’s drama. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова | uk_UA |
dc.subject | проблематика | uk_UA |
dc.subject | поетика | uk_UA |
dc.subject | жанрово-композиційна структура | uk_UA |
dc.subject | сюжет | uk_UA |
dc.subject | конфлікти і колізії | uk_UA |
dc.subject | стиль | uk_UA |
dc.subject | неоромантизм | uk_UA |
dc.subject | неокласицизм | uk_UA |
dc.subject | пресимволізм | uk_UA |
dc.subject | проблематика | uk_UA |
dc.subject | поэтика | uk_UA |
dc.subject | жанрово-композиционная структура | uk_UA |
dc.subject | сюжет | uk_UA |
dc.subject | конфликты и коллизии | uk_UA |
dc.subject | стиль | uk_UA |
dc.subject | неоромантизм | uk_UA |
dc.subject | неоклассицизм | uk_UA |
dc.subject | пресимволизм | uk_UA |
dc.subject | problematics | uk_UA |
dc.subject | poetics | uk_UA |
dc.subject | genre-compositional structure | uk_UA |
dc.subject | subject | uk_UA |
dc.subject | conflicts and collisions | uk_UA |
dc.subject | system of images style | uk_UA |
dc.subject | neoromantism | uk_UA |
dc.subject | neoclassicism | uk_UA |
dc.subject | presymbolism | uk_UA |
dc.subject.classification | 821.161.2 (092) “18/19” – 2 Старицька-Черняхівська | uk_UA |
dc.title | Еволюція проблематики і поетики у драматургії Людмили Старицької-Черняхівської | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |