Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Впровадження української мови як державної у сферу освіти України в 90-ті роки XX - поч. XXI ст.: історичний аспект (на матеріалах вищих навчальних закладів)

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Савойська, Світлана Василівна
dc.date.accessioned 2012-07-02T09:27:15Z
dc.date.available 2012-07-02T09:27:15Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Савойська, Світлана Василівна. Впровадження української мови як державної у сферу освіти України в 90-ті роки XX - поч. XXI ст. : історичний аспект (на матеріалах вищих навчальних закладів) : автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / С. В. Савойська ; наук. кер. В. Ф. Панібудьласка ; Національний педагогічний ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/781
dc.description.abstract Уперше у вітчизняній історіографії здійснено комплексне дослідження розвитку та функціонування української мови як державної у сфері вищої освіти незалежної Української держави. У праці розглядаються історичні передумови розвитку української мови в органічному зв’язку з процесом формування освіти. Досліджено державні заходи різних установ незалежної України щодо нормативно-правового розширення функціонування української мови в навчальних закладах. Проаналізована організаційна робота державних органів різного рівня щодо функціонування української мови у вищій школі. Вивчено стан підготовки та забезпечення навчальних закладів України кадрами українознавчого профілю. Висвітлено впровадження в навчальний процес вищих навчальних закладів української термінології, забезпечення закладів освіти українськомовною навчальною та науково-методичною літературою, підручниками, навчальними посібниками, словниками. Показано кількісні та якісні зрушення в утвердженні української мови як державної в навчальних закладах України. Відстежено характер та наслідки русифікації освіти в окремих регіонах країни в зазначений період. Розроблено рекомендації щодо повноцінного функціонування української мови в сфері освіти ru_RU
dc.description.abstract The complex analysis of introducing Ukrainian as the state language into the higher learning institutions under conditions of independent and sovereign Ukrainian state has been made. It has been given the author’s conception of the state language functioning normative and legal support. Organizational activities for introducing Ukrainian as the state language into the educational process are assessed. The level of teaching and learning Ukrainian by pupils and students of learning institutions has been determined. Also the level of provision of higher learning institutions and compulsory schools with educational and methodical literature, textbooks and manuals has been defined. Peculiarities of scientific and methodical provision of introducing Ukrainian into the higher learning institutions educational process are generalized. The nature and consequences of russificating Ukrainian and education under the period mentioned above, and also the level of fulfilling the Law on Languages in the Ukrainian Soviet Socialist Republic have been considered by the author. Recommendations for right functioning Ukrainian in the field of education have been elaborated. ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова ru_RU
dc.subject українська мова як державна ru_RU
dc.subject закон ru_RU
dc.subject система освіти ru_RU
dc.subject вищі навчальні заклади ru_RU
dc.subject Ukrainian as a state langyage ru_RU
dc.subject law ru_RU
dc.subject education ru_RU
dc.subject higher education ru_RU
dc.subject.classification 811. 161. 2 ru_RU
dc.title Впровадження української мови як державної у сферу освіти України в 90-ті роки XX - поч. XXI ст.: історичний аспект (на матеріалах вищих навчальних закладів) ru_RU
dc.type Other ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics