Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психолінгвістичний підхід до вивчення причин та механізмів виникнення дизорфографії у молодших школярів із вадами мовленнєвого розвитку

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чередніченко, Н. В. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T12:39:23Z
dc.date.available 2015-07-03T12:39:23Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Чередніченко Н. В. Психолінгвістичний підхід до вивчення причин та механізмів виникнення дизорфографії у молодших школярів із вадами мовленнєвого розвитку / Н. В. Чередніченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 27. - C. 220-225. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7816
dc.description.abstract У статті подається аналіз проблеми формування орфографічного грамотного письма в учнів із тяжкими порушеннями мовлення, розкрито суть поняття «дизорфографія», визначено основні типи дизорфографічних помилок. Підкреслюється, що питання діагностики та корекції дизорфографії тісно пов‘язані з комплексним підходом вивчення причин та механізмів виникнення даного мовленнєвого порушення. Виділено основні умови формування орфографічних умінь та навичок, підкреслюється роль мовних здібностей в опануванні писемного мовлення. Зазначено, що пізнавальна діяльність молодших школярів із дизорфографією характеризується певними особливостями: більш низьким рівнем розвитку мислення, сприймання, пам'яті, уваги, неоднорідністю і варіативністю проявів, різною структурою порушення, диспропорцією у розвитку психічних процесів, а також різних структурно-функціональних компонентів психічних функцій.
dc.description.abstract В статье подан анализ проблемы формирования орфографически-гра-мотного письма у учащихся с тяжелыми нарушениями речи, раскрыта суть понятия «дизорфография», определены основные типы дизорфографичних ошибок. Подчеркивается, что вопросы диагностики и коррекции дизорфографии тесно связаны с комплексным подходом изучения причин и механизмов возникновения данного речевого нарушения. Выделены основные условия формирования орфографических умений и навыков, подчеркивается роль языковых способностей в овладении письменной речью. Указано, что познавательная деятельность младших школьников с дизорфографией характеризуется определенными особенностями: более низким уровнем развития мышления, восприятия, памяти, внимания, неоднородностью и вариативностью проявлений, различной структурой нарушения, диспропорцией в развитии психических процессов, а также различных структурно-функциональных компонентов психических функций.
dc.description.abstract The article deals with analysis of the problem of forming the spelling of literate writing in students with severe speech disorders, reveals the essence of the concept of "dyzorfohrafiya", the main types dyzorfohrafichnyh errors. It is emphasized that the issues of diagnosis and correction dyzorfohrafiyi closely related to the comprehensive approach the study of the causes and mechanisms of this speech disorders. The basic conditions for the formation of spelling abilities and skills, emphasizes the role of language abilities in learning writing. Indicated that cognitive activity of primary school children dyzorfohrafiyeyu characterized by certain features: a low level of thinking, perception, memory, attention, heterogeneity and variability of symptoms, different structure violations imbalance in the development of mental processes, as well as various structural and functional components of mental functions.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject писемне мовлення
dc.subject дизорфографія
dc.subject уміння та навички
dc.subject механізми мовленнєвої діяльності
dc.subject орфографічна пильність
dc.subject письменная речь
dc.subject дизорфография
dc.subject умения и навыки
dc.subject механизмы речевой деятельности
dc.subject орфографическая зоркость
dc.subject writing
dc.subject dyzorfohrafiya
dc.subject orthographic knowledge and skills
dc.subject mechanisms of speech activity
dc.subject spelling vigilance
dc.subject.classification 376.36 + 372.881.1
dc.title Психолінгвістичний підхід до вивчення причин та механізмів виникнення дизорфографії у молодших школярів із вадами мовленнєвого розвитку ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу