У статті розглядаються питання щодо важливості просвітницької роботи в сім‘ях, в яких зростають діти із затримкою психічного розвитку. Дефіцит спілкування у сім'ї призводить до незрілості емоційно-вольової сфери дитини, до відставання у розвитку, в інтелектуальній діяльності. Дослідження Т. А. Власової, Т. В. Єгорової, В. І. Лубовского, Н. А. Нікашина, У. В. Ульєнкова та інших вчених підтвердили важливість співпраці сім‘ї та спеціалістів різних напрямків. Успішність психокорекційної роботи з подолання затримки психічного розвитку передбачає активну участь в ній батьків. Спільна робота психолога, вчителя, дефектолога з батьками є невід'ємною частиною всього педагогічного процесу і здійснюється в різних формах: проведення батьківських зборів, оформлення стендів і куточків на допомогу батькам, проведення відкритих занять, консультацій, бесід, демонстрація індивідуальних досягнень дитини та ін. Подається огляд сучасних тенденцій щодо комплексного вивчення затримки психічного розвитку як специфічної аномалії дитячого розвитку. Також розглядаються питання, щодо виховання, навчання та психологічного супроводу дітей із затримкою психічного розвитку спеціалістами різних напрямків. А також розглядаються питання щодо психологічної підтримки батьків.
В статье рассматриваются вопросы важности просветительской работы в семьях, в которых растут дети с задержкой психического развития. Дефицит общения в семье приводит к незрелости эмоционально-волевой сферы ребенка, к отставанию в развитии, в интеллектуальной деятельности. Исследования Т. А. Власовой, Т. В. Егоровой, В. И. Лубовского, Н. А. Никашин, В. В. Ульенкова и других ученых подтвердили важность сотрудничества семьи и специалистов различных направлений. Успешность психокоррекционной работы по преодолению задержки психического развития предполагает активное участие в ней родителей. Совместная работа психолога, учителя, дефектолога с родителями является неотъемлемой частью всего педагогического процесса и осуществляется в различных формах: проведение родительских собраний, оформление стендов и уголков в помощь родителям, проведение открытых занятий, консультаций, бесед, демонстрация индивидуальных достижений ребенка и др. Дается обзор современных тенденций по комплексному изучению задержки психического развития как специфической аномалии детского развития. Также рассматриваются вопросы, касающиеся воспитания, обучения и психологического сопровождения детей с задержкой психического развития специалистами различных направлений. А также рассматриваются вопросы психологической поддержки родителей.
This article discusses the importance of education in families raising children with mental retardation. Lack of communication in the family leads to the immaturity of the emotional-volitional child to lag behind in development, intellectual activity. Studies TA Vlasova, T. Egorova, VI Lubovskogo, NA Nikashin, VV Ulenkova and other scientists have confirmed the importance of the cooperation of the family and specialists in various fields. The success of psycho work to overcome mental retardation involves the active participation of parents. The joint work of the psychologist, teachers, speech pathologists with parents is an integral part of the educational process and takes many forms: parents' meetings, setting up stands and corners to help parents holding open sessions, consultations, discussions, demonstration of individual achievements of the child and others. A review modern trends for the comprehensive study of mental retardation as a specific abnormality of child development. Also addresses issues related to education, training and psychological support for children with mental retardation specialists in different directions. And also deals with the psychological support to parents.