Стаття висвітлює результати дослідження, мета якого полягала у з`ясуванні професійної готовності вчителів для роботи в інклюзивних класах, їх прогноз щодо інтеграційного та інклюзивного навчання в Україні, а також відношення батьків здорових дітей до дітей з особливими освітніми потребами. Всі результати анкетування вчителів та батьків наглядно подані у вигляді графіків та діаграм. Автор наводить приклади найбільш цікавих власних пропозицій вчителів щодо впровадження інклюзивного та інтеграційного навчання, їхні коментарі щодо перспектив розвитку інклюзії в Україні та розкриває найбільш болючі питання адміністрації інклюзивних шкіл. Також стаття містить основні законодавчі документи щодо модернізації освітньої системи в Україні. Особлива увага в статті звертається на необхідний(високий) рівень підготовки вчителя загальноосвітньої школи для роботи в інклюзивних класах з дітьми з психофізичними та мовленнєвими вадами.
Статья освещает результаты исследования, цель которого заключалась в выяснении профессиональной готовности учителей для работы в инклюзивных классах, их прогноз относительно интегративного и инклюзивного обучения в Украине, а также отношение родителей здоровых детей к детям с особыми образовательными потребностями. Все результаты анкетирования учителей и родителей наглядно представлены в виде графиков и диаграмм. Автор приводит примеры наиболее интересных собственных предложений учителей по внедрению инклюзивного и интеграционного обучения, их комментарии относительно перспектив развития инклюзии в Украине и раскрывает наиболее болезненные вопросы администрации инклюзивных школ. Также статья содержит основные законодательные документы по модернизации образовательной системы в Украине. Особое внимание в статье обращается на необходимый(высокий) уровень подготовки учителя общеобразовательной школы для работы в инклюзивных классах с детьми с психофизическими и речевыми нарушениями.
The article highlights the results of a study aimed at finding out the professional readiness of teachers to work in inclusive classrooms, their forecast for integrative and inclusive education in Ukraine, as well as the attitude of parents of healthy children with special educational needs. All the questionnaires from teachers and parents is illustrated in the form of graphs and charts. The author gives examples of the most interesting proposals of teachers in inclusive and integrated education, their comments about the prospects for the development of inclusion in Ukraine and provides the most painful problems of the administration of inclusive schools. The article contains the basic legislative documents on modernization of the educational system in Ukraine. Special attention is drawn to the required(high) level of training of secondary school teachers to work in inclusive classrooms with children with psychophysical and speech disorders.