У статті висвітлюється клініко-педагогічна характеристика дітей зі стертою дизартрією. Вивчення стертої дизартрії є предметом дослідження медичних, педагогічних і лінгвістичних дисциплін. Для стертої дизартрії характерно наявність симптомів мікроорганічного ураження центральної нервової системи: недостатня іннервація органів мовлення – голоcового, артикуляційного і дихального відділів; порушення м‘язового тонусу артикуляційної та мімічної мускулатури. Акцентується увага на стійкі порушення фонетичної та просодичної сторін мовлення, які є провідними в структурі мовленнєвого дефекту. Порушення звуковимови носять поліморфний характер і виражаються в антропофонічних та фонологічних дефектах. Представлені тести, запропоновані науковцями для дослідження психомоторики дітей зі стертою дизартрією. Висвітлена симптоматика стертої дизартрії. Складна структура мовленнєвого порушення при стертій дизартрії потребує комплексного підходу в організації і проведенні корекційних заходів. Для діагностики даного порушення необхідно звертати увагу на наявність неврологічної симптоматики. Дослідження неврологічного статусу дітей зі стертою дизартрією виявляють відхилення у нервовій системі, що проявляються в формі невираженого одностороннього гемісиндрому. Паретичні симптоми спостерігаються в артикуляційній та загальній мускулатурі, що пов‘язано з порушенням іннервації лицевого, язикоглоткового або під‘язикового нервів. Складність структури дефекту при дизартрії визначає напрямок та зміст комплексного корекційного впливу, що включає медичний, психолого-педагогічний і логопедичний аспекти.
В статье освещается клинико-педагогическая характеристика детей со стертой дизартрией. Изучение стертой дизартрии является предметом исследования медицинских, педагогических и лингвистических дисциплин. Для стертой дизартрии характерно наличие симптомов микроорганического поражения центральной нервной системы: недостаточная иннервация органов речи - голосового, артикуляционного и дыхательного отделов; нарушение мышечного тонуса артикуляционной и мимической мускулатуры. Акцентируется внимание на стойкие нарушения фонетической и просодической сторон речи, являющиеся ведущими в структуре речевого дефекта. Нарушение звукопроизношения носят полиморфный характер и выражаются в антропофонических и фонологических дефектах. Представлены тесты, предложенные учеными для исследования психомоторики детей со стертой дизартрией. Освещена симптоматика стертой дизартрии. Сложная структура речевого нарушения при стертой дизартрии требует комплексного подхода в организации и проведении коррекционных мероприятий. Для диагностики данного нарушения необходимо обращать внимание на наличие неврологической симптоматики. Исследование неврологического статуса детей со стертой дизартрией выявляют отклонения в нервной системе, проявляющиеся в форме невыраженного одностороннего гемисиндромa. Паретические симптомы наблюдаются в артикуляционной и общей мускулатуре, что связано с нарушением иннервации лицевого, языкоглоточного или подъязычного нервов. Сложность структуры дефекта при дизартрии определяет направление и содержание комплексного коррекционного воздействия, включающего медицинский, психолого-педагогический и логопедический аспекты.
The article deals with clinical and educational characteristics of children with minimal symptoms of dysarthria. Studying fuzzy dysarthria is the subject of health care, educational and linguistic disciplines. The fuzzy dysarthria is characterized by symptoms of micro-damage to the central nervous system: the lack of innervation of the speech organs - voice, articulation and respiratory departments; violation of muscle tone and articulation of mimic muscles. Focuses on the persistent violation of the phonetic and prosodic aspects of speech, are leading in the structure of the defect. Pronunciation disorders are polymorphic and are expressed in antropofonical and phonological defects. Presented tests proposed by scientists in the study of children with psychomotor fuzzy dysarthria. Symptoms of the fuzzy dysarthria are illuminated. The complex structure of speech disorders in fuzzy dysarthria requires an integrated approach to the organization and carrying out corrective measures. For the diagnosis of this disorder is necessary to pay attention to the presence of neurological symptoms. The neurological status of children with fuzzy dysarthria reveals abnormalities in the nervous system, is manifested in the form of a unilateral gemisindrom. Paretic symptoms are observed in the articulation and overall muscle, which is associated with impaired innervation of the facial, glossopharyngeal and hypoglossal nerves. The complexity of the structure of the defect with dysarthria determines the direction and content of a comprehensive corrective feedback, including medical, psychological, pedagogical aspects and speech therapy.