У статті викладені методологічні засади допрофесійної підготовки підлітків з порушеннями функцій опорно-рухового апарату в системі навчально-реабілітаційній роботи. В основі концепції дослідження лежить теза про те, що системне формування готовності осіб з стійкими порушеннями здоров’я до майбутньої професійної підготовки та трудової діяльності у підлітковому віці значно підвищить ефективність їх професійної реабілітації у майбутньому. У статті запропонована система критеріїв та показників допрофесійної готовності з точки зору ортопедагогіки. Ця система складається з 13 критеріїв за 5-ю групами відповідно до таких факторів комплексного реабілітаційного впливу, як педагогічний, психологічний, соціальний, медичний, техніко-середовищний.
В статье изложены методологические основы допрофессиональной подготовки подростков с нарушениями функций опорно-двигательного аппарата в системе учебно-реабилитационной роботы. В основе концепции исследования лежит тезис о том, что системное формирование готовности лиц со стойкими нарушениями здоровья к будущей профессиональной подготовке и трудовой деятельности в подростковом возрасте значительно повысит эффективность их профессиональной реабилитации в будущем. В статье предложена система критериев и показателей допрофессиональной готовности с точки зрения ортопедагогики.
The article present methodological ortopedagogical approaches to the prevocational training of the teenagers with motor disabilities in the frame of the education-rehabilitation system. The basic concept study is the idea that the formation of systemic availability of persons with permanent disabilities for future training and employment in their teens significantly increase the efficiency of their vocational rehabilitation in the future. The paper proposes a system of criteria and indicators of pre-vocational readiness in terms ortopedagogic. This system consists of 13 criterias drawn up by 5-groups according by such factors of the comprehensive rehabilitation influence as pedagogical, psychological, social, medical and technical-environmental.