Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук із спеціальності 13.00.02 – теорія і методика навчання фізики. – Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова. Київ, 2007.
У дисертації доведено, що рівень пізнавальної активності обумовлений рівнем розвитку особистісних процесів і станів студента, запропонована модель рівнів пізнавальної активності та сформульовані критерії цих рівнів. Обґрунтовані засади проектування активної навчально-пізнавальної діяльності студентів з фізики, на основі яких створено варіант дидактичної системи, що забезпечує умови для самоорганізації навчальної діяльності студента, розвитку його особистісних механізмів і станів та активізацію самостійної діяльності під час вивчення фізики. У дидактичній системі реалізована ідея методичного забезпечення структурних елементів навчально-пізнавальної діяльності студента на основі діагностично-диференційованого підходу у доборі навчального матеріалу та опануванні його студентами.
Розроблені методичні посібники, програмні педагогічні засоби, методичні рекомендації. Запропонована дидактична система навчання фізики експериментально перевірена і отримала позитивну експертну оцінку.
The dissertation for the scientific degree of candidate of pedagogical speciality 13.00.02. – theory and methods of training Physics. – State Pedagogical University named M. P. Dragomanova, Kyiv, 2007.
The dissertation is devoted to organization of active cognitive activity of the students’ in high schools (I, II level of accreditation) when teaching Physics.
It is proved that the level of students cognitive work in stipulated by their own mechanisms and conditions. On this basis psychological-pedagogical model of levels of cognitive activity was suggested and criteria of these levels were stated. Methods of development of active cognitive work of students in Physics were founded. On the basis of these methods a didactic system of active teaching of Physics was developed.
The basic results of research were introduced during teaching of Physics in high schools (I, II level of accreditation and pupils’ secondary school). Methodic text-books, program pedagogical means and methodic recommendations for their usage in Physics were developed. It was proved that proposed didactic system of teaching of Physics promotes increasing effectiveness of teaching and make more active of cognitive work of students.