Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Напрями діагностики комунікативної готовності старших дошкільників до шкільного навчання

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Романенко, О. В. uk_UA
dc.contributor.author Митурак, М. Т. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T12:30:14Z
dc.date.available 2015-07-03T12:30:14Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Романенко О. В. Напрями діагностики комунікативної готовності старших дошкільників до шкільного навчання / О. В. Романенко, М. Т. Митурак // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 26. - C. 392-396. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7760
dc.description.abstract У статті розглядаються напрями діагностики комунікативної готовності старших дошкільників до шкільного навчання. Описано особливості психосоціального розвитку цієї категорії дітей. Обґрунтовано необхідність вивчення комунікативної сфери дітей у загальній системі їхньої готовності до шкільного навчання. Визначено параметри дослідження комунікативної компетентності дитини у сукупності комунікативного, когнітивно-лінгвістичного та лінгвістичного компонентів мовлення. Розкрито шляхи встановлення закономірностей психічного розвитку дитини на основі інтегральних критеріїв. Запропоновано алгоритм та методи діагностики комунікативної готовності. Обґрунтовано розвивальний характер взаємодії дитини з логопедом у процесі інтерпретації ситуації, зображеної на картинці. Окреслено шляхи формування досвіду суб'єкт-суб'єктних стосунків і розширення простору мовленнєвого спілкування у процесі корекційної роботи. Визначено роль спостереження за розвитком дитини у процесі оволодіння формами й засобами спілкування у різних видах діяльності. Обґрунтовано необхідність проведення діагностичної роботи на основі індивідуального підходу, стимулювання пізнавальної мотивації дітей з урахуванням їхніх вікових і психічних особливостей. Доведено доцільність поєднання діагностичних и корекційних впливів у процесі педагогічної роботи. Визначено засоби моделювання різних видів діяльності дитини, що спрямовані на розвиток уваги, пам‘яті, мислення. Окреслено напрями використання результатів діагностики щодо подальшої психокорекційної роботи та прогнозування можливих труднощів на етапі навчальної та соціально-психологічної адаптації.
dc.description.abstract В статье рассматриваются направления диагностики коммуникативной готовности старших дошкольников к школьному обучению. Описаны особенности психосоциального развития этой категории детей. Обосновано необходимость изучения коммуникативной сферы детей в общей системе их готовности к школьному обучению. Определены параметры исследования коммуникативной компетентности ребенка в совокупности коммуникативного, когнитивно-лингвистического и лингвистического компонентов речи. Раскрыты пути установления закономерностей психического развития ребенка на основе интегральных критериев. Предложено алгоритм и методы диагностики коммуникативной готовности. Обосновано развивающий характер взаимодействия ребенка с логопедом в процессе интерпретации ситуации, изображенной на картинке. Очерчены пути формирования опыта субъект-субъектных отношений и расширения пространства речевого общения в процессе коррекционной работы. Определено роль наблюдения за развитием ребенка в процессе овладения формами и средствами общения в разных видах деятельности. Обосновано необходимость проведения диагностической работы на основе индивидуального подхода, стимулирование познавательной мотивации детей с учетом их возрастных и психических особенностей. Доказано целесообразность сочетания диагностических и коррекционных воздействий в процессе педагогической работы. Определены средства моделирования разных видов деятельности ребенка, направленных на развитие внимания, памяти, мышления. Очерчены направления использования результатов диагностики в дальнейшей психокоррекционной работе и прогнозирования возможных трудностей на этапе учебной и социально-психологической адаптации.
dc.description.abstract The article examines trends diagnosis communicative readiness older preschoolers to school. The features of psychosocial development of these children. The necessity of studying the communicative sphere of children in the general system of their readiness for school. The parameters of the study child's communicative competence in aggregate communicative, cognitive- linguistic and linguistic components of speech. Reveals ways to elucidate the psychological development of the child based on integrated criteria. The algorithm and methods of diagnosis communicative readiness. Grounded evolving nature of the interaction of the child with a speech therapist in the interpretation of the situation depicted in the picture. The ways of forming practices subject-subject relations and expanding area of verbal communication during remedial work. The role of monitoring the development of the child in the process of mastering the forms and means of communication in various activities. The necessity of the diagnostic work based on individual approach, stimulating cognitive motivation of children according to their age and mental characteristics. The expediency of a combination of diagnostic and remedial actions in the educational work. Defined for modeling various activities of the child, aimed at the development of attention, memory and thinking. Outlines the areas of diagnostic results of further work and psycho forecasting possible difficulties at the stage of learning and social- psychological adjustment.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject готовність до шкільного навчання
dc.subject комунікативна готовність
dc.subject інтегральний критерій психічного розвитку
dc.subject готовность к школьному обучению
dc.subject коммуникативная готовность
dc.subject интегральный критерий психического развития
dc.subject readiness for school
dc.subject communicative readiness
dc.subject integral criterion of mental development
dc.subject.classification 376-056.264
dc.title Напрями діагностики комунікативної готовності старших дошкільників до шкільного навчання ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу