Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Вплив освітнього середовища на емоційне реагування розумово відсталих молодших школярів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Коваленко, В. Є. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T12:30:13Z
dc.date.available 2015-07-03T12:30:13Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Коваленко В. Є. Вплив освітнього середовища на емоційне реагування розумово відсталих молодших школярів / В. Є. Коваленко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 26. - C. 324-329. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7744
dc.description.abstract У статті розглядається проблема впливу освітнього середовища на емоційне реагування розумово відсталих молодших школярів, які навчаються в освітньому середовищі індивідуальної форми навчання, навчально-реабілітаційного центру, а також допоміжної школи-інтернату. Проаналізовано проблему емоційного реагування розумово відсталих молодших школярів за параметрами інтенсивності, тривалості, адекватності. Виявлені загальні риси емоційного реагування розумово відсталих молодших школярів та специфічні, обумовлені впливом освітнього навчального середовища. Охарактеризовані особливості домінуючого емоційного фону, частота використання назв емоцій у мовленні, ступінь довільного контролю над експресивними емоційними виявами учнів, які перебувають в різних формах організації навчання. Дослідженням встановлено, що загальним для розумово відсталих молодших школярів є більш суттєві порушення адекватності емоційних реакцій за змістом та тривалістю, порівняно з параметром інтенсивності експресивних виявів. Рівень зазначених порушень суттєво відрізняється в учнів, які перебувають у різних освітніх умовах, зокрема, найбільше порушень емоційного фону з домінуванням пасивно-активної агресивної поведінки виявлено в учнів, які навчаються в освітньому середовищі НРЦ, порівняно з учнями ДШІ. Порушення параметрів адекватності та контролю над емоційними експресивними виявами мають учні ІФН та НРЦ, порівняно з учнями ДШІ.
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема влияния образовательной среды на эмоциональное реагирование умственно отсталых младших школьников, обучающихся в образовательной среде индивидуальной формы обучения (ИФО), учебно-реабилитационного центра (УРЦ), а также вспомогательной школы-интерната (ВШИ). Проанализирована проблема эмоционального реагирования умственно отсталых младших школьников по параметрам интенсивность, продолжительность, адекватность. Выявлены общие черты эмоционального реагирования умственно отсталых младших школьников и специфические, обусловленные влиянием образовательной среды. Охарактеризованы особенности доминирующего эмоционального фона, частота использования названий эмоций в речи, степень произвольного контроля над экспрессивными эмоциональными проявлениями учащихся. Исследованием установлено, что общим для умственно отсталых младших школьников являются нарушения адекватности эмоциональных реакций по содержанию и продолжительности, по сравнению с параметром интенсивности экспрессивных проявлений. Уровень указанных нарушений существенно отличается у учащихся, которые находятся в различных образовательных условиях, в частности, нарушения эмоционального фона с доминированием пассивно-активного агрессивного поведения обнаружено у учащихся УРЦ, по сравнению с учениками ВШИ. Нарушение параметров адекватности и контроля над эмоциональными экспрессивными проявлениями имеют ученики ИФО и УРЦ, по сравнению с учениками ВШИ.
dc.description.abstract This article discusses the problem of the influence of the educational environment on emotional reaction mentally retarded younger schoolchildren, who are trained in the educational environment of the individual forms of learning (IFL), rehabilitation center (RC) and boarding school (BS). Analyzed the problem of emotional response mentally retarded younger schoolchildren by parameters intensity, duration, adequacy. The general features of the emotional responses of mentally retarded primary schoolers and specific due to the influence of the educational environment. The features of the dominant emotional background, the frequency of use of the names of emotions in speech, the arbitrary of voluntary control over the emotional expressive manifestations of pupils in different forms of organization learning. The level of such violations is significantly different from pupils who are in various educational contexts, in particular, most violations of the emotional background to the dominance of passive-aggressive behavior found active pupils RC, compared with pupils BS. Inconsistency of the adequacy of control and emotional expressive manifestations have pupils IFL and RC.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject емоційне реагування
dc.subject розумова відсталість
dc.subject освітнє середовище
dc.subject эмоциональное реагирование
dc.subject умственная отсталость
dc.subject образовательная среда
dc.subject emotional responses
dc.subject mental retardation
dc.subject learning environment
dc.subject.classification 159.922.76-056.316:159.942
dc.title Вплив освітнього середовища на емоційне реагування розумово відсталих молодших школярів ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу