Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Зміст трудового навчання як системоутворюючий фактор формування професійно-трудової компетентності учнів допоміжної школи

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Товстоган, В. С. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T12:30:11Z
dc.date.available 2015-07-03T12:30:11Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Товстоган В. С. Зміст трудового навчання як системоутворюючий фактор формування професійно-трудової компетентності учнів допоміжної школи / В. С. Товстоган // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 26. - C. 232-238. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7722
dc.description.abstract У статті розглядається проблема формування компетентного випускника школи з обмеженими пізнавальними можливостями для професійно-трудової діяльності в сучасних соціально-економічних умовах. На основі аналізу змісту та вимог щодо навчальних досягнень учнів чинних Державних стандартів в галузі «Технології» визначено структуру предметної (технологічної) компетентності, змістові лінії якої реалізовані в навчальній дисципліні трудове навчання. Відповідно до структури предметної компетентності, як складової більш загальної - професійно-трудової компетентності, вивчено та проаналізовано зміст трудового навчання, відображений у програмах та підручниках для 1-10 класів допоміжної школи, на предмет відповідності їх процесу формування та розвитку складових професійно-трудової компетентності: техніко-технологічної, графічної, профорієнтаційної, творчо-проектувальної (технічної та художньої), інформаційно-комунікаційної, соціальної, самоосвітньої тощо. Обгрунтовані основні напрямки подальшої роботи щодо удосконалення змісту професійно-трудової підготовки учнів допоміжної школи відповідно до окреслених складових предметної та надпредметної (професійно-трудової) компетентностей.
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема формирования компетентного выпускника школы с ограниченными познавательными возможностями с целью реализации себя в профессионально-трудовой деятельности в современных социально-экономических условиях. На основе анализа содержания и требований относительно учебных достижений учащихся, изложенных в действующих Государственных стандартах образовательной отрасли «Технологии», определена структура предметной (технологической) компетентности, содержательные линии которой реализованы в учебной дисциплине трудовое обучение. В соответствии со структурой предметной компетентности, как составляющей более общей - профессионально-трудовой компетентности, изучено и проанализировано содержание трудового обучения, которое отражено в программах и учебниках для 1-10 классов вспомогательной школы, на предмет соответствия его процессу формирования и развития составляющих профессионально-трудовой компетентности: технико-технологической, графической, профориентационной, проектировочной (технической и художественной), информационно-коммуникативной, социальной, самообразовательной и других. Определены основные направления дальнейшей работы по усовершенствованию содержания профессионально-трудовой подготовки учащихся вспомогательной школы в соответствии с определенными составляющими предметной и ключевой (профессионально-трудовой) компетентностей.
dc.description.abstract In the article the problem of forming of competent graduating student of school is examined with the limited cognitive possibilities with the purpose of realization itself in professional-labour activity in modern socio-economic terms. On the basis of analysis of maintenance and requirements in relation to educational achievements of student, izlozhennykh in operating. State standards of educational industry of «Technology», the structure of subject (technological) competence, the rich in content lines of which are realized in educational discipline labour teaching, is certain. In accordance with the structure of subject competence, as constituent of more general - professionally-labour competence, maintenance of the labour teaching, which is reflected in the programs and textbooks for 1-10 classes of auxiliary school, is studied and analysed, for the purpose accordance his process of forming and development of constituents of professional-labour competence: tekhniko-technological, graphic, vocational orientation, design (technical and artistic), informative-communicative, social, selfeducational et al. Basic further work assignments are certain on the improvement of maintenance of professional-labour preparation student auxiliary school in accordance with certain constituents subject and key (professional-labour) kompetentnostey.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject зміст трудового навчання
dc.subject формування компетенцій
dc.subject учні з обмеженими пізнавальними можливостями
dc.subject содержание трудового обучения
dc.subject процес формирования компетенций
dc.subject учащиеся с ограниченными познавательными возможностями
dc.subject table of contents of the labour teaching
dc.subject proces formings of jurisdictions
dc.subject student with the limited cognitive possibilities
dc.subject.classification 377.121.22:376.42
dc.title Зміст трудового навчання як системоутворюючий фактор формування професійно-трудової компетентності учнів допоміжної школи ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу