Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психолінгвістичні механізми виникнення різних форм дисграфії у дітей молодшого шкільного віку

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Тенцер, Л. В. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T12:30:11Z
dc.date.available 2015-07-03T12:30:11Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Тенцер, Л. В. Психолінгвістичні механізми виникнення різних форм дисграфії у дітей молодшого шкільного віку / Л. В. Тенцер // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – Вип. 26. – C. 221-227. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7720
dc.description.abstract У статті подається аналіз формування навичок писемного мовлення та розкриваються психологічні та психолінгвістичні механізми виникнення різних форм дисграфії у дітей молодшого шкільного віку. Виділено основні умови формування навичок письма, підкреслюється роль мовних здібностей в опануванні писемного мовлення. Зібрані і проаналізовані праці провідних вітчизняних і зарубіжних вчених, що відображають знання про психофізіологічну структуру писемного мовлення та передумови його формування, сучасні уявлення логопедії щодо проблеми порушення письма у молодших школярів. Зазначено, що пізнавальна діяльність молодших школярів із дисграфією характеризується певними особливостями: більш низьким рівнем розвитку мислення, сприймання, пам'яті, уваги, неоднорідністю і варіативністю проявів, різною структурою порушення, диспропорцією у розвитку психічних процесів, а також різних структурно-функціональних компонентів психічних функцій. У статті розглядається проблема ефективності логопедичної роботи при подоланні дисграфії у молодших школярів, яка значно зростає при цілеспрямованому розвитку у них не лише специфічних, а й загальнофункціональних механізмів мовленнєвої діяльності (мислення, сприймання, пам'яті, уваги) у процесі комплексного корекційно-розвивального навчання.
dc.description.abstract В статье проводится анализ формирования навыков письменной речи и раскрываются психологические и психолингвистические механизмы возникновения различных форм дисграфии у детей младшего школьного возраста. Выделены основные условия формирования навыков письма, подчеркивается роль языковых способностей в овладении письменной речью. В представленном материале собраны и проанализированы труды ведущих отечественных и зарубежных ученых, отражающие знания о психофизиологической структуре письменной речи и предпосылок ее формирования, современные представления логопедии о проблемах нарушения письма у младших школьников. Отмечено, что познавательная деятельность младших школьников с дисграфией характеризуется определенными особенностями: более низким уровнем развития мышления, восприятия, памяти, внимания, неоднородностью и вариативностью проявлений, различной структурой нарушений, диспропорцией в развитии психических процессов, а также различных структурно-функциональных компонентов психических функций. В статье рассматривается проблема эффективности логопедической работы по преодолению дисграфии у младших школьников, которая значительно возрастает при целенаправленном развитии у них не только специфических, но и общефункциональных механизмов речевой деятельности (мышления, восприятия, памяти, внимания) в процессе комплексного коррекционно-развивающего обучения.
dc.description.abstract The article analyzes the formation of writing skills and reveal the psychological and psycholinguistic mechanisms of different forms of dysgraphia children of primary school age. The basic conditions for the formation of writing skills, emphasizes the role of language abilities in learning writing. The submission collected and analyzed the works of some domestic and foreign scholars, reflecting the knowledge of the structure of psychophysiological processes of writing and background of their formation, modern representations of speech therapy on violations of the letter at younger students. Noted that the cognitive activity of younger schoolboys with dysgraphia is characterized by certain features: a low level of thinking, perception, memory, attention, heterogeneity and variability manifestations, different structure violations disproportion in the development of mental processes, as well as various structural and functional components of the mental functions. The problem of efficiency of speech therapy in overcoming dysgraphia in primary school children, which increases considerably with purposeful development they not only specific but also mechanisms zagalnofunktsionalnih written speech activity (thinking, perception, memory, attention) in integrated remedial developmental learning.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject писемне мовлення
dc.subject мовленнєвий розвиток
dc.subject мовна здібність
dc.subject письменная речь
dc.subject речевое развитие
dc.subject языковая способность
dc.subject written speech
dc.subject language development
dc.subject language ability
dc.subject дисграфія
dc.subject dysgraphia
dc.title Психолінгвістичні механізми виникнення різних форм дисграфії у дітей молодшого шкільного віку ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу