ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Сущинська, Т. С. | uk_UA |
dc.date.accessioned | 2015-07-03T11:57:30Z | |
dc.date.available | 2015-07-03T11:57:30Z | |
dc.date.issued | 2013 | uk_UA |
dc.identifier.citation | Сущинська, Т. С. Особливості невербальної експресії дітей старшого дошкільного віку / Т. С. Сущинська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013. – Вип. 24. – C. 362-367. | ru_RU |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7602 | |
dc.description.abstract | В статті розкрито актуальність дослідження невербальної експресії дитини старшого дошкільного віку; зазначено, що пантоміма та жести у маленьких дітей є більш досконалим засобом спілкування, ніж мова; визначено наявність зв'язку між здатністю до невербальної експресії та розвитком образу "Я" дитини; проаналізовано особливості формування виразних рухів дитини; здатність дитини адекватно виражати свій внутрішній стан представлена як одна з умов розвитку особистості та формування міжособистісних взаємин; розкрито метод дослідження особливостей невербальної експресії дитини старшого дошкільного віку на основі пластикодраматичної моделі дослідження підструктур свідомості В.Нікітіна; зазначені критерії оцінки якості демонстрації дитиною основних емоцій; представлено методи вивчення уявлень старших дошкільників про емоційні стани інших людей; охарактеризовано особливості та рівні розуміння дитиною невербальної поведінки інших людей та самовираження дитини через міміку та пантоміму; обґрунтовано важливість розвитку виразних рухів в контексті формування особистості дитини; ефективними методами сприяння розвитку здатності дитини до невербальної експресії визначено танцювально-ігрові; обґрунтовано основні принципи проведення танцювально-ігрової програми психологічної підтримки формування особистості дитини старшого дошкільного віку, такі як безоцінне ставлення щодо виконаних рухів, робота в контексті зрозумілих для дитини реалій повсякденного життя, демократичність, активна рухова діяльність дорослого, залучення батьків, зв'язок вербального та рухового самовираження. | |
dc.description.abstract | В статье раскрыта актуальность исследования невербальной экспрессии ребенка старшего дошкольного возраста; указано, что пантомима и жесты у маленьких детей являются более совершенным средством общения, чем речь; определена связь между способностью к невербальной экспрессии и развитием образа "Я" ребенка; проанализированы особенности формирования выразительных движений ребенка; способность ребенка адекватно выражать свое внутреннее состояние представлена как одно из условий развития личности и формирования межличностных взаимоотношений; раскрыт метод исследования особенностей невербальной экспрессии ребенка старшего дошкольного возраста на основе пластикодраматической модели исследования подструктур сознания В.Никитина; определены критерии оценки качества демонстрации ребенком основных эмоций; представлены методы изучения представлений старших дошкольников о эмоциональных состояниях других людей; охарактеризованы особенности и уровни понимания ребенком невербального поведения других людей и самовыражения ребенка через мимику и пантомиму; обоснована необходимость развития выразительных движений в контексте формирования личности ребенка; эффективными методами содействия развитию способности ребенка к невербальной экспрессии определены танцевально-игровые; обоснованы основные принципы проведения танцевально-игровой программы психологической поддержки формирования личности ребенка старшего дошкольного возраста, такие как безоценочное отношение к выполненным движениям, работа в контексте понятных для ребенка реалий повседневной жизни, демократичность, активная двигательная деятельность взрослого, привлечение родителей, связь вербального и двигательного самовыражения. | |
dc.description.abstract | The article reveals the relevance of the study of a nonverbal expression of a preschool age child; it is specified that a pantomime and the gestures of the little children are more perfect ways of the communication than a speech; the presence of the link between the ability for a nonverbal expression and the development of the image ―I‖ of a child was specified; the peculiarities of the formation of the expressive movements of the child were defined; the child's ability to adequately express his inner state is represented as one of the conditions for the development of a personality and for the formation of the interpersonal relations; the research method of a nonverbal expression of a preschool age child on the basis of the plastic and dramatic research model of the substructures of a consciousness of V.Nikitin was revealed; the criteria for assessing the quality of the demonstration of the basic emotions by a child were specified; the methods for the study of the representations of the preschool age children about the emotional state of the other people were presented; the peculiarities of a understanding by child nonverbal behavior of other people and self-expression of a child through body language and pantomime were characterized; the importance of the development of the expressive movements in the context of a formation of the personality of the child was justified; dance and play methods were defined as the effective methods of a promotion of the development of the child's ability to a nonverbal expression; the basic principles of the holding of a dance and play program of a psychological support of the formation of a preschool age child’s personality such as a indifferent attitude regarding the executed movements, a work in the context of the understandable for the child the realities of the everyday life, a democracy, an active movement activity of an adult, an involvement of the parents, a relation of a verbal and movement self-expression were justified. | |
dc.language.iso | uk | ru_RU |
dc.publisher | Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова | ru_RU |
dc.subject | невербальна експресія | |
dc.subject | образ "Я" | |
dc.subject | емоції | |
dc.subject | невербальная экспрессия | |
dc.subject | виразні рухи | |
dc.subject | дитина дошкільного віку | |
dc.subject | nonverbal expression | |
dc.subject | self-expression | |
dc.subject | emotions | |
dc.subject | expressive movement | |
dc.subject | preschool age child | |
dc.subject.classification | 372.36 | |
dc.title | Особливості невербальної експресії дітей старшого дошкільного віку | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |