Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Проблема дизлонтоґенезу комунікативної діяльності, детермінованої хронотопом у психологічній науці

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Омельченко, І. М. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T11:57:29Z
dc.date.available 2015-07-03T11:57:29Z
dc.date.issued 2013 uk_UA
dc.identifier.citation Омельченко, І. М. Проблема дизлонтоґенезу комунікативної діяльності, детермінованої хронотопом у психологічній науці / І. М. Омельченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013. – Вип. 24. – C. 333-338. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7596
dc.description.abstract У статті автором визначено роль хронотопу, як детермінанти формування комунікативної діяльності. Теоретично обґрунтовано евристичний потенціал концепту „хронотоп‖, який містить у своїй структурі компоненти, досліджуючи які стає можливим розкриття специфіки комунікативної діяльності у сфері небуденної реальності свідомості, тобто хронотопі віртуальної реальності, і виникає можливість по-новому поглянути на процес особистісного становлення осіб із обмеженими можливостями здоров’я з його ціннісно-смисловими орієнтирами в реальному життєвому просторі та часі. Розкрито особливості становлення комунікативної діяльності, детермінованої хронотопом в умовах порушеного (при розладах аутичного спектра, алалії, афазії, церебральному паралічеві, затримці психічного розвитку) та патологічного (в осіб із депресіями, неврозами, при алкоголізмі, суїцидальних тенденціях, шизофренії) варіантів розвитку. Обґрунтовано шляхи дослідження комунікативної діяльності, детермінованої хронотопом у дітей із затримкою психічного розвитку різного ґенезу.
dc.description.abstract В статье автором определена роль хронотопа, как детерминанты формирования коммуникативной деятельности. Теоретически обосновано эвристический потенциал концепта „хронотоп‖, который вмещает в себя компоненты, при исследовании которых становится возможным раскрытие специфики коммуникативной деятельности в сфере необыденной реальности сознания, а именно в хронотопе виртуальной реальности, и возникает возможность по-новому взглянуть на процесс личностного развития людей с ограниченными возможностями здоровья с его ценностно-смысловыми ориентациями в реальном жизненном пространстве и времени. Раскрыто особенности развития коммуникативной деятельности, детерминированной хронотопом в условиях нарушенного (при расстройствах аутистического спектра, алалии, афазии, церебральном параличе, задержке психического развития) и патологического (в людей с депрессиями, неврозами, при алкоголизме, суицидальных тенденциях, шизофрении) вариантов развития. Обосновано пути исследования коммуникативной деятельности, детерминированной хронотопом у детей с задержкой психического развития разного генеза.
dc.description.abstract In article by the author it is defined a role chronotopе, as determinants of formation of communicative activity. Theoretically justified heuristic potential of the concept „chronotopе‖, which houses the components, of exploring how it is possible to disclose the specifics of the communicative activities in the neobydennoy the reality of consciousness, namely, the chronotope of virtual reality, and there is a new way to look at the process of personal development of people with disabilities health, with its value-sense orientation in real life space and time. The features of the communicative activities, deterministic chronotope in disturbed (autism spectrum disorders, alalia, aphasia, cerebral palsy, mental disabilities) and pathological (in people with depression, neurosi, alcoholism, suicidal tendencies, schizophrenia) development options. It is proved ways of research of communicative activity, determined at children chronotopе with a delay of mental disabilities of different genesis.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject хронотоп (час і простір)
dc.subject порушений і патологічний розвиток
dc.subject хронотоп (время и пространство)
dc.subject нарушенное и патологическое развитие
dc.subject задержка психического развития
dc.subject chronotopе, (time-space)
dc.subject the broken and pathological development
dc.subject a delay of mental disabilities
dc.subject комунікативна діяльність
dc.subject розлади аутичного спектра
dc.subject алалія
dc.subject афазія
dc.subject церебральний параліч
dc.subject затримка психічного розвитку
dc.subject the communicative activity
dc.subject cerebral palsy
dc.subject aphasia
dc.subject an alaliya
dc.subject autism spectrum disorders
dc.subject.classification 159. 922. 73:159. 937. 53:316. 772. 4
dc.title Проблема дизлонтоґенезу комунікативної діяльності, детермінованої хронотопом у психологічній науці ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу