У статті розглядаються особливості комунікативної адаптації та її корекції у дітей із ЗПР. На основі аналізу наукових джерел з проблеми дослідження уточнено зміст поняття «комунікативна адаптація». Проведено емпіричне дослідження особливостей комунікативної адаптації у дітей 3х-5ти років із ЗПР за допомогою методики психолого- педагогічного дослідження спілкування дошкільників (Є.О. Смирнова, А.Г. Рузська), методу спостереження, контент-аналізу. Встановлено особливості комунікативної адаптації дошкільників із ЗПР: нестійкість комунікативних навичок; відсутність відносно широких і глибоких інтересів до явищ навколишнього світу; одноманітність і бідність пізнавальних контактів з дорослим. Корекція виявлених особливостей повинна бути комплексною і спрямовуватись на розвиток особистісних властивостей дитини, значимих для комунікації, та розвиток відносин між дітьми у дитячому колективі.
У статті розглядаються особливості комунікативної адаптації та її корекції у дітей із ЗПР. На основі аналізу наукових джерел з проблеми дослідження уточнено зміст поняття «комунікативна адаптація». Проведено емпіричне дослідження особливостей комунікативної адаптації у дітей 3х-5ти років із ЗПР за допомогою методики психолого- педагогічного дослідження спілкування дошкільників (Є.О. Смирнова, А.Г. Рузська), методу спостереження, контент-аналізу. Встановлено особливості комунікативної адаптації дошкільників із ЗПР: нестійкість комунікативних навичок; відсутність відносно широких і глибоких інтересів до явищ навколишнього світу; одноманітність і бідність пізнавальних контактів з дорослим. Корекція виявлених особливостей повинна бути комплексною і спрямовуватись на розвиток особистісних властивостей дитини,
значимих для комунікації, та розвиток відносин між дітьми у дитячому колективі.
The article examines the сommunicative adaptation pecularitues of preschool children with mental development delay. It presents the theoretical analysis of the problem which permitted to define more exactly the notion of communicative adaptation. The peculiarities of communicative adaptation in preschool age has been researched in two groups: children with mental development delay and with normative development. It was detected that preschool children with mental development delay had instable communicative skills, lack of wide and deep interests toward surrounding and people around, monotonous and poor cognitive
contacts with adults.