Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості міжособистісної комунікації у дітей із нормальним та порушеним мовленнєвим розвитком

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мартиненко, І. В. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T11:57:29Z
dc.date.available 2015-07-03T11:57:29Z
dc.date.issued 2013 uk_UA
dc.identifier.citation Мартиненко, І. В. Особливості міжособистісної комунікації у дітей із нормальним та порушеним мовленнєвим розвитком / І. В. Мартиненко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013. – Вип. 24. – C. 320-324. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7592
dc.description.abstract Стаття присвячена проблемі міжособистісного спілкування дошкільників з нормальним та порушеним мовленнєвим розвитком. Особлива увага приділяється висвітленню феномену популярності в міжособистісних відносинах і труднощам в міжособистісній взаємодії. Доведено, що популярність в дитячому колективі залежить не тільки від стану сформованості комунікативних навичок і комунікативної активності, а й від сформованості ігрових умінь, здатності ініціювати та організувати гру, співчувати іншим і бути добрим по відношенню до інших дітей. Автори відмічають, що труднощі у міжособистісній комунікації виникають внаслідок різних особистісних проблем, низької самооцінки, неадекватних вихованих впливів. Аналіз літератури свідчить про схожі тенденції у міжособистісних відносинах і дітей з мовленнєвими порушеннями. Дітям з тяжкими порушеннями мовлення притаманні труднощі у комунікативній діяльності, що зумовлюють низьку ініціативність в міжособистісних стосунках з однолітками, неспроможність бути повноцінним партнером у грі, виразити словами свої погляди і почуття. Водночас діти з тяжкими порушеннями мовлення демонструють недостатній рівень сформованості ігрових вмінь, неготовність до емпатії, співпереживання, що утруднює налагодження стосунків з іншими дітьми. Врахування у психокорекцій ній роботі первинних комунікативних та вторинних порушень діяльності дозволить оптимізувати соціалізацію цих дітей і підвищити їх соціометричний статус.
dc.description.abstract Статья посвящена проблеме межличностного общения дошкольников с нормальным и нарушенным речевым развитием. Особенное внимание уделено феноменам популярности в межличностных отношениях и трудностям в межличностном взаимодействии. Доказано, что популярность в детском коллективе зависит не только от состояния коммуникативных навыков и коммуникативной активности, но и от сформированности игровых умений, способности инициировать и организовать игру, сочувствовать другим и быть добрым по отношению к ровесникам. Авторы отмечают, что трудности в межличностной коммуникации возникают вследствии различных личностных проблем, низкой самооценки, неадекватных воспитательных воздействий. Анализ литературы свидетельствует о схожих тенденциях в межличностных отношениях и детей с речевыми нарушениями. Детям с тяжелыми нарушениями речи присущи трудности в коммуникативной деятельности, которые приводят к низкой инициативности в межличностных отношениях со сверстниками, неспособности быть полноценным партнером в игре, выразить словами свои взгляды и чувства. В то же время дети с тяжелыми нарушениями речи демонстрируют недостаточный уровень сформированности игровых умений, неготовность к эмпатии, сопереживанию, что затрудняет установление отношений с другими детьми. Учет в психокорекционной работе первичных коммуникативных и вторичных нарушений деятельности позволит оптимизировать социализацию этих детей и повысить их социометрический статус.
dc.description.abstract he article is devoted to the problem of preschool age children’s interpersonal activity with the normal speech and speech disorders. The especial attention is given to phenomena of popularity in interpersonal attitudes and to difficulties in interpersonal interoperability. The popularity in the children's community depends of communication skills and communicative activity, but also of the formation of gaming skills, ability to initiate and organize games, to empathize with others and be kind to another children. The authors noted that the difficulties in interpersonal communication are the result of various personal problems, low self-esteem, inadequate educational influences. Analysis of the literature shows similar peculiarities in children with speech disorders interpersonal relations. Children with speech disorders have difficulties in communication that lead to lowness initiative in interpersonal relationships, incapacity to be a full partner in the game, to find words to express their attitudes and feelings. The children with speech disorders demonstrate an insufficient level of gaming skills, lack of empathy, which makes it difficult to develop the relations with other children. The accounting of difficulties in communication and game activity in psycho-correctional work will help to optimize the socialization of these children and improve their sociometry status.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject міжособистісні відносини
dc.subject міжособистісне спілкування
dc.subject діти з мовленнєвими порушеннями
dc.subject межличностные отношения
dc.subject межличностное общение
dc.subject дети с нарушениями речи
dc.subject interpersonal attitudes
dc.subject interpersonal communication
dc.subject children with speech disorders
dc.subject.classification 376-159.9
dc.title Особливості міжособистісної комунікації у дітей із нормальним та порушеним мовленнєвим розвитком ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу