Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості первинного етапу формування мовлення у дітей з розладами аутистичного спектру

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Товкес, Ю. В. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T11:57:27Z
dc.date.available 2015-07-03T11:57:27Z
dc.date.issued 2013 uk_UA
dc.identifier.citation Товкес, Ю. В. Особливості первинного етапу формування мовлення у дітей з розладами аутистичного спектру / Ю. В. Товкес // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013. – Вип. 24. – C. 237-241. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7574
dc.description.abstract В статті розкривається проблема особливостей емоційного розвитку дітей з розладами аутистичного спектру та організації ефективного корекційного впливу на цю сферу особистості для успішного оволодіння вербальним мовленням. У даній роботі, на основі проаналізованої наукової літератури, ми визначили особливості онтогенезу та дизонтогенезу емоційної сфери дитини та спланували корекційну роботу відповідно до стадій психічного розвитку. Емоційна взаємодія є важливим чинником розвитку процесів, які впливають на психічний розвиток та накопичення вербальних і невербальних засобів комунікації у дитини: спільна увага, саморегуляція поведінки, імітація, спільне вирішення проблем, планування та контроль при досягненні цілі, гра. Зокрема,у дітей із розладами аутистичного спектру,які пройдуть всі стадії розвитку емоційної взаємодії, сформуються зазначені вище процеси, що дозволять успішно розвивати вербальне мовлення та використовувати його у повсякденному житті. Отримані дані при проведенні експерименту формувального етапу нашого дослідження говорять про підвищення комунікативної та мовленнєвої активності у дітей із РАС. В подальшому, удосконалення емоційної взаємодії та, на її основі, розвиток комунікації з допомогою вербальних засобів допоможе подолати ряд поведінкових проблем які характерні для дітей з аутистичними порушеннями.
dc.description.abstract В статье раскрывается проблема особенностей эмоционального развития детей с расстройствами аутистического спектра и организации эффективного коррекционного воздействия на эту сферу личности для успешного овладения вербальной речью . В данной работе, на основе проанализированной научной литературы, мы определили особенности онтогенеза и дизонтогенеза эмоциональной сферы ребенка и спланировали коррекционную работу в соответствии со стадиями психического развития . Эмоциональное взаимодействие является важным фактором развития процессов, влияющих на психическое развитие и накопление вербальных и невербальных средств коммуникации у ребенка: совместное внимание, саморегуляция поведения, имитация, совместное решение проблем, планирование и контроль при достижении цели, игра. В частности, у детей с расстройствами аутистического спектра, которые пройдут все стадии развития эмоционального взаимодействия, сформируются указанные выше процессы, которые позволят успешно развивать вербальную речь и использовать еѐ в повседневной жизни. Полученные данные при проведении эксперимента формировочного этапа нашего исследования говорят о повышении коммуникативной и речевой активности у детей с РАС.В дальнейшем, усовершенствование эмоционального взаимодействия и, на ее основе, развитие коммуникации с помощью вербальных средств поможет преодолеть ряд поведенческих проблем характерных для детей с аутистическими нарушениями.
dc.description.abstract The article reveals the problem of features emotional development of children with autism spectrum disorders and the organization of effective correctional effect on the scope of the individual for successful mastery of verbal speech. In this paper, based on the analyzed scientific literature we identified features of ontogeny and dyzontohenezu emotional sphere of the child and planned corrective work according to the stages of mental development. Emotional interaction is an important factor in the development of processes that affect mental development and accumulation of verbal and non-verbal communication in children: joint attention, self-regulation of behavior , imitation , joint problem solving , planning and control in achieving goals a game. In particular, children with autism spectrum disorders to be held all the stages of emotional interactions are formed above processes will successfully develop verbal language and use it in everyday life. The data obtained during the experiment formative stage of our study suggest improving communication and speech activity in children with ASDs. Further , the improvement of emotional interaction and , on its basis, the development of communication through verbal means to help overcome a number of behavioral problems are characteristic of children with autistic disorders.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject розлади аутистичного спектру
dc.subject спільна увага
dc.subject імітація
dc.subject формування понять
dc.subject расстройства аутистического спектра
dc.subject эмоциональное взаимодействие
dc.subject совместное внимание
dc.subject имитация
dc.subject формирование понятий
dc.subject autism spectrum disorders
dc.subject emotional interaction
dc.subject joint attention
dc.subject imitation
dc.subject concept formation
dc.subject.classification 376-056.264
dc.title Особливості первинного етапу формування мовлення у дітей з розладами аутистичного спектру ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу