Розглядаються питання використання інформаційно-комунікативних технологій з метою пояснення і прогнозування відхилень в особистісно-професійному розвиткові майбутніх учителів. Аналізуються психолого-педагогічні особливості застосування інформаційно-комунікативних технології проектування і точного відтворення оптимальних діагностичних дій суб’єктів професійної підготовки, що гарантують переконливість пояснень і прогнозувань криз та відхилень у професійній підготовці, зменшуючи ефект несприятливих упливів освітньо-професійного середовища на становлення майбутнього вчителя. Передбачається можливість діагностичного цілепокладання для подальшого прогнозованого планування і проектування процесу особистісно орієнтованої професійної підготовки, варіювання корекційно-адаптивними методами і засобами, гарантування досягнення визначених галузевими освітніми стандартами завдань професійної підготовки вчителя.
Рассматриваются вопросы использования информационно-коммуникативных технологий с целью объяснения и прогнозирования отклонений в личностно-профессиональном развитии будущих учителей. Анализируются психолого-педагогические особенности использования информационно-коммуникационных технологий проектирования и точного воспроизведения оптимальных диагностических действий субъектов профессиональной подготовки, которые гарантируют убедительность объяснений и прогнозов кризисов, отклонений в профессиональной подготовке, уменьшая эффект неблагоприятных влияний образовательно-профессиональной среды на становление будущего учителя. Предусматривается возможность диагностического определения целей для дальнейшего прогнозирования планирования и проектирования личностно ориентированного процесса профессиональной подготовки, варьирования коррекционно-адаптивными методами и средствами, гарантирование достижения определенных отраслевыми образовательными стандартами задач профессиональной подготовки учителя.
The questions of usage of informative-communicative technologies are examined with the purpose of explanation and prognostication of rejections in future teachers’ personally-professional development. The psychological and pedagogical features of usage of informative-communicative technologies of planning and exact reproducing of optimal diagnostic actions of professional training subjects, which guarantee persuasiveness of explanations and prognoses of crises and rejections, are analysed in professional training, diminishing the effect of unfavourable influences of educational-professional environment on future teacher becoming. Possibility of diagnostic determination of aims for further prognostication and planning the personally oriented process of professional training, varying by correction-adaptive methods and facilities, guaranteeing of achievement of tasks of educational standards of professional training of a teacher is estimated.