Аналізується роль освіти у підготовці особистості до толерантного й мирного співіснування з іншими людьми в суспільстві, переповненому суперечностями й конфліктами; автор стверджує, що сучасний світ, що стоїть перед загрозою критичного загострення глобальних проблем, вимагає, окрім науково-інноваційних механізмів їх подолання, ще гуманітарно-концептуального осмислення феноменологічного підґрунтя засобів і чинників об’єднання людства навколо їх вирішення; люство все більш рельєфно розпізнає альтернативу: або воно знайде нову парадигму вирішення актуально-загрозливої проблематики та розробить механізми її впровадження через реформування освітніх систем у формуванні нових видів практичного світогляду, або воно є приреченим; саме тут виявляється конструктивно-гуманітарна місія освіти, яка своїм значним світоглядно-просвітницьким потенціалом здатна донести до широких мас населення усвідомлення необхідності спільних дій, спільного мислення, ціннісної солідарності.
Анализируется роль образования в подготовке личности к толерантному и мирного сосуществования с другими людьми в обществе, переполненном противоречиями и конфликтами; автор утверждает, что современный мир, стоит перед угрозой критического обострения глобальных проблем, требует, кроме научно-инновационных механизмов их преодоления, еще гуманитарно - концептуального осмысления феноменологического основания средств и факторов объединения человечества вокруг их решения; люство все более рельефно распознает альтернативу: либо оно найдет новую парадигму решения актуально-угрожающей проблематики и разработает механизмы ее внедрения через реформирование образовательных систем в формировании новых видов практического мировоззрения, или оно обречено, именно здесь оказывается конструктивно гуманитарная миссия образования, своим внушительным мировоззренчески-просветительским потенциалом способна донести до широких масс населения осознание необходимости совместных действий, общего мышления, ценностной солидарности.
Role of education in preparing the individual to tolerant and peaceful co-existence with other people in society, filled with contradictions and conflicts was analyzed; the author argues that modern world that is threatened by a critical aggravation of global problems requires, besides scientific and innovative mechanisms to overcome them, a humanitarian and conceptual understanding of the phenomenological basis of combining human factors around and addressing them; humanity more clearly identifies alternatives: it will either find a new paradigm of adressing actual threatening problematics and develop mechanisms for its implementation by reforming education systems in the formation of new types of practical worldview, or it is doomed; here constructive and humanitarian mission of education is seen, which by its strong outlook and educational potential is able to convey to the masses the realization of the need of joint actions, common thinking, value of solidarity.