Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Психологічні чинники збереження здоров’я молодших школярів

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Гетьман, Тетяна Олександрівна
dc.date.accessioned 2015-02-09T12:55:48Z
dc.date.available 2015-02-09T12:55:48Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Гетьман, Тетяна Олександрівна. Психологічні чинники збереження здоров'я молодших школярів : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Т. О. Гетьман ; наук. кер. С. О. Ставицька ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2014. - 20 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/6441
dc.description.abstract У дисертації визначено теоретичні підходи до вивчення чинників збереження здоров’я молодших школярів, обґрунтовано критерії психологічного здоров’я учнів початкової школи (наявність чи відсутність хронічних захворювань, емоційних переживань негативної модальності, пов’язаних зі школою чи з сімейною ситуацією) та визначені рівні їх здоров’я: високий, середній, низький. Експериментально виявлено психологічні чинники (сприятлива сімейна ситуація, відсутність конфліктності в сім’ї, з ровесниками, задоволення сімейним і соціальним статусом; низький показник шкільної тривожності, високий рівень емоційної стабільності та шкільної мотивації; задоволеність результатами навчання, адекватна самооцінка, впевненість у собі; сформовані психозахисні якості; високий рівень фізіологічного опору шкільним страхам; установка на здоровий спосіб життя, активне позитивне ставлення до власного здоров’я), які найсуттєвіше впливають на збереження здоров’я учнів початкової школи. Доведено, що рівень шкільної тривожності є одним з найбільш чутливих індикаторів стану здоров’я молодших школярів. Запропоновано структурну модель комплексної програми профілактики, збереження та зміцнення здоров’я дітей молодшого шкільного віку, на основі якої обґрунтовано, розроблено та апробовано комплексну програму "Психологічного супроводу збереження здоров’я молодших школярів". Результати апробації авторської програми засвідчили ефективність та доцільність її використання у навчально-виховному процесі початкової школи uk_UA
dc.description.abstract In the dissertation the theoretical approaches to the study of the factors preservation of health younger pupils, reasonable criteria for psychological health of of primary school pupils (presence or absence of chronic diseases, negative emotional experiences of modality associated with the school or family situation) and levels of health: high, medium, low. Found experimentally psychological factors (favorable family situation, the lack of conflict in the family, with peers, family satisfaction and social status; low rate of school anxiety, high levels of emotional stability and school motivation; satisfaction with learning outcomes, self-esteem, self-confidence; formed psycho-protective qualities; high level of physiological resistance to school fears; installation of a healthy lifestyle, active positive attitude to their own health) have the most significant impact on preservation of health of primary school pupils. It is proved that the level of school anxiety is one of the most sensitive indicators of the health of primary school children. A structural model of a comprehensive program of prevention, health promotion and conservation of primary school children on which substantiated developed and tested a comprehensive program of "psychological support for preservation of health younger pupils." The results of testing the author's program showed the effectiveness and appropriateness of its use in the educational process in primary school. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова uk_UA
dc.subject молодший школяр uk_UA
dc.subject здоров’я uk_UA
dc.subject критерії здоров’я uk_UA
dc.subject рівні здоров’я uk_UA
dc.subject фізична, соціальна та психологічна складова здоров’я uk_UA
dc.subject психологічні чинники збереження здоров’я молодших школярів uk_UA
dc.subject primary school children uk_UA
dc.subject health uk_UA
dc.subject health criteria uk_UA
dc.subject levels of health uk_UA
dc.subject physical, social and psychological component of health uk_UA
dc.subject psychological factors preservation of health primary school children uk_UA
dc.subject.classification 37.015.3-057.874:371.78 uk_UA
dc.title Психологічні чинники збереження здоров’я молодших школярів uk_UA
dc.type Other uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics