У статті визначено проблеми професійної підготовки фахівців з туризму. На факультетах підготовки фахівців туристичної галузі постійно здійснюється пошук шляхів удосконалення спеціалістів. Науково-педагогічне забезпечення діяльності майбутніх фахівців полягає у змозі поєднувати в собі якості управлінця, організатора, маркетолога, творчої особистості, педагога, психолога, спеціаліста із реклами та багато іншого. На успішність його діяльності вплинуть наявність таких здібностей: стратегічне мислення, вміння планувати роботу, прогнозувати, цілеспрямованість, уміння успішно реалізовувати ідеї, новаторство та здатність приймати рішення.
Різноаспектний розгляд структури краєзнавчо-туристичної освіти через дію її функцій був спрямований на виявлення системних якостей її складових, які є необхідно достатніми для її повноцінного функціонування. Так, для самовизначення і функціонування краєзнавчо-туристичної освіти, як автономної цілісної системи, її внутрішньо системні функції потребують певної структурованості. Спеціальна краєзнавчо-туристська підготовка представляє собою сукупність вузькоспеціалізованих підсистем, які регулюються як відповідною складовою регіональної культури, так і необхідною фаховою спеціалізацією.
Призначення спеціальної краєзнавчо-туристської підготовки полягає у забезпеченні як спеціально-професійної (регіональної культури), так і спеціально-предметної (туристсько-краєзнавчої, музейно-етнографічної, еколого-краєзнавчої тощо) підготовки майбутніх фахівців. Впровадження спеціальної краєзнавчої підготовки, як механізму поглибленої підготовки фахівців, повинно сприяти: а) поєднання різних складових освітньої діяльності (наукового, проектно-практичного навчання,виховання і спілкування, художньої освіти) і створенню умов для повного задоволення в них потреб кожної особистості;б) розширенню можливостей студентів щодо індивідуального вибору змісту освіти і методів навчання з врахуванням своїх здібностей та інтересів; в) підвищенню рівня регіональної культури фахівців з метою закладання основи для відповідності краєзнавчої підготовки стандарту підготовки фахівців для галузі туризму в Україні.
Спеціальна краєзнавчо-туристська підготовка повинна бути представлена освітнім комплексом, який здатний забезпечити освоєння конкретної культурної складової (наукове і проектно-практичне навчання,виховання і спілкування, художня освіта) через галузево-освітні компоненти (природознавчий, культурознавчий, людинознавчий, суспільствознавчий тощо) відповідно до профілю фахової спеціалізації.
The article defines the problems of professional training of tourism specialists. The faculties for training specialists in the tourism industry are constantly searching for ways to improve specialists. Scientific-pedagogical support for the activities of future specialists consists in the ability to combine the qualities of a manager, organizer, marketer, creative personality, teacher, psychologist, advertising specialist and much more. The success of his activity will be influenced by the presence of the following abilities: strategic thinking, the ability to plan work, forecasting, purposefulness, the ability to successfully implement ideas, innovation and the ability to make decisions.
The multifaceted consideration of the structure of local history and tourism education through the effect of its functions was aimed at identifying the systemic qualities of its components, which are necessary and sufficient for its full functioning. Thus, for the self-determination and functioning of local history and tourism education as an autonomous whole system, its internal system functions need a certain structure. Special local history and tourism training is a set of highly specialized subsystems that are regulated by both the relevant component of regional culture and the necessary professional specialization.
The purpose of special local history-tourism training is to provide both special-professional (regional culture) and special-subject (tourism-local history, museum-ethnographic, ecological-local history, etc.) training of future specialists.The implementation of special local studies training as a mechanism for in-depth training of specialists should contribute to: a) the combination of various components of educational activity (scientific, project-practical training, upbringing and communication, artistic education) and the creation of conditions for the full satisfaction of the needs of each individual; b) expansion of students’ opportunities for individual choice of educational content and learning methods, taking into account their abilities and interests; c) raising the level of regional culture of specialists in order to lay the foundation for the compliance of regional training with the standard of training of specialists for the tourism industry in Ukraine.
Special local history and tourism training should be represented by an educational complex that is able to ensure the development of a specific cultural component (scientific and project-practical training, upbringing and communication, art education) through branch-educational components (natural science, cultural science, human science, social science, etc.) in accordance with professional specialization profile.