Зважаючи на умови сьогодення, погіршення стану здоров’я і зниження рівня фізичної підготовленості учнів, актуальним завданням фізичного виховання є використання інноваційних технологій в навчанні. Основною метою фізичного виховання у школі, зазначають фахівці, є набуття досвіду практичної діяльності в рухах, формування стійкої мотивації до здорового способу життя. На сьогодні вітчизняними науковцями приділяється велика увага розробці інновацій у сфері фізичної культури і спорту. Для підвищення мотивації учнів до уроків фізичної культури вчені пропонують вчителям використовувати нетрадиційні засоби, методи і форми проведення занять. Але, впровадження інноваційних технологій в процес шкільного фізичного виховання все ще залишається обмеженим, недостатнім є застосування цікавих для дітей видів рухової активності. Достатньо ефективним, на нашу думку, є застосування в процесі фізичного виховання школярів інноваційних засобів баскетболу, що і обумовлює актуальність нашого дослідження. Отримані нами дані свідчать, що всі фізичні здібності, не враховуючи витривалість, мають великі темпи приросту у досліджуваних груп дітей, що буде обумовлювати необхідність планування більшої кількості вправ цієї спрямованості. Використання елементів баскетболу на заняттях потребує дотримання методичних рекомендацій (інтервали відпочинку, тривалість та інтенсивність виконання вправ, інтервали відпочинку). Вправи для навчання техніко-тактичних дій баскетболу були спрямовані не тільки на оволодіння технікою елементів гри на всіх етапах навчання (від рухового уміння до навички), але й на одночасний розвиток фізичних здібностей, що обумовлює застосування методу поєднаної фізичної й технічної підготовки. З цією метою були розроблені вправи для оцінки фізичної та тактичної підготовки баскетболістів 10–11 років в процесі навчання елементам баскетболу.
Relevance of the research topic. Taking into account the current conditions, the deterioration of the state of health and the decrease in the level of physical fitness of students, the urgent task of physical education is the use of innovative tech-nologies in education. The main goal of physical education at school, experts note, is the acquisition of experience in practical activities in movements, the formation of sustainable motivation for a healthy lifestyle. Currently, domestic scientists pay great attention to the development of innovations in the field of physical culture and sports. To increase the motivation of students for physical education lessons, scientists suggest teachers to use non-traditional means, methods and forms of conducting classes. However, the implementation of innovative technologies in the process of school physical education still remains limited, the use of types of motor activity interesting for children is insufficient. In our opinion, the use of innovative basketball tools in the pro-cess of physical education of schoolchildren is quite effective, which determines the relevance of our research. The data we received show that all physical abilities, not including endurance, have high growth rates in the studied groups of children, which will determine the need to plan more exercises of this orientation. The use of basketball elements in classes requires compliance with methodical recommendations (rest intervals, duration and intensity of exercises, rest intervals).
Exercises for teaching technical and tactical actions of basketball were aimed not only at mastering the technique of game elements at all stages of training (from motor skills to skills), but also at the simultaneous development of physical abilities, which conditions the application of the method of combined physical and technical training. For this purpose, exercises were developed to assess the physical and tactical training of 10–11 year old basketball players in the process of learning the elements of basketball.