ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Коханко, Оксана Григорівна | |
dc.contributor.author | Новосад, І. М. | |
dc.date.accessioned | 2024-12-11T11:30:10Z | |
dc.date.available | 2024-12-11T11:30:10Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Коханко, О. Г. Виховання у молодших школярів здатності розв’язувати конфлікти у процесі партнерської взаємодії / О. Г. Коханко, І. М. Новосад // Освітньо-науковий простір = Educational Scientifіc Space : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова; [гол. ред. Матвієнко О. В.]. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2024. – Вип. 7 (2-2024). Том 1. – С. 67-74. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/46965 | |
dc.description.abstract | У статті досліджено проблему виховання у молодших школярів наскрізної здатності до розв’язання конфліктів у процесі партнерської взаємодії. Аналіз джерельної бази вказує, що дана здатність є основою формування загальної соціальної компетентності сучасної особистості. Доросла людина має вміти комунікувати з іншими, домовлятися, будувати партнерські взаємозв’язки, вирішувати протиріччя та суперечки, що виникають у процесі взаємодії з іншими. Будь яка соціальна чи професійна поведінка неминуче супроводжується конфліктними ситуаціями, що є виявом різних точок зору. І саме тому уміння домовлятися, конструктивно розв’язувати конфлікти є досить важливим. У дослідженні звернено увагу на різновид конфліктів – це педагогічні конфлікти та, зокрема, конфлікти, що виникають між учнями початкової школи у процесі партнерської взаємодії. Проаналізовано досвід практикуючих учителів щодо виховання здатності учнів до вирішення конфліктів. Його результати вказують на численні дослідження способів, технік та технологій навчання молодших школярів сутності конфліктів та формуванню у них умінь їх розв’язувати. Серед різних навчальних інструментів інтерактивна взаємодія та інтерактивні технології можуть бути корисними для виховання учнів початкової школи і підготовки їх до розв’язання конфліктних ситуації, що виникають між ними у освітній діяльності. Саме тому у публікації визначено ряд необхідних педагогічних умов виховання у молодших школярів наскрізної здатності розв’язувати конфлікти у процесі партнерської взаємодії з іншими та проаналізовано особливості їх упровадження у практику роботи початкової школи. Серед умов, автори визначають важливим формування позитивного бажання молодших школярів розв’язувати конфлікти через активну інтеракцію з іншими. Вагомою є цілеспрямована робота з ознайомлення молодших школярів зі способами розв’язання конфліктів через інтерактивні технології кооперативного навчання, колективно-групового навчання та дискусивного обговорення. Обов’язковим, на думку авторів, є використання інтерактивних технологій кооперативного навчання та ситуативного моделювання для формування в учнів умінь та досвіду розв’язувати конфлікти. Автори переконують, що при цілеспрямованій роботі вчителя з вибору оптимальних умов та педагогічних технологій (наприклад, інтерактивних) можна підвищити загальну здатність молодших школярів розв’язувати конфлікти у процесі партнерської взаємодії. | uk |
dc.description.abstract | The article examines the issue of fostering a transversal ability of primary school students to resolve conflicts in the process of collaborative interaction. The analysis of the source base indicates that this ability is fundamental to the formation of the general social competence of a modern individual. An adult must be able to communicate with others, negotiate, build partnerships, and resolve contradictions and disputes that arise in the course of interaction with others. Any social or professional behavior is inevitably accompanied by conflict situations which are a manifestation of different viewpoints. This is why the ability to negotiate and constructively resolve conflicts is of considerable importance. The study focuses on a specific type of conflict, namely pedagogical conflicts, and particularly those that arise between primary school students during collaborative interaction. The experience of practicing teachers in fostering students’ ability to resolve conflicts has been analyzed. The results indicate numerous studies on methods, techniques, and technologies for teaching young students the nature of conflicts and developing their conflict resolution skills. Among various educational tools, interactive interaction and technologies can be beneficial for fostering primary school students and preparing them to resolve conflicts that arise during educational activities. Therefore, the publication outlines a set of essential pedagogical conditions for nurturing in younger students the transversal ability to resolve conflicts during collaborative interactions and analyzes the specifics of their implementation in primary school practice. The authors highlight the importance of cultivating a proactive and positive desire in young students to resolve conflicts through active interaction with others. Targeted efforts are crucial in introducing students to conflict resolution methods through interactive technologies, such as cooperative learning, group-based learning, and discussion-based approaches. According to the authors, the use of interactive technologies for cooperative learning and situational modeling is essential for developing students’ skills and experience in conflict resolution. The authors claim that with a teacher’s targeted efforts in selecting optimal conditions and pedagogical technologies (such as interactive ones), it is possible to enhance the overall ability of primary school students to resolve conflicts during collaborative interaction. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавництво Ліра-К | uk |
dc.subject | виховання молодших школярів | uk |
dc.subject | конфлікт | uk |
dc.subject | здатність до розв’язання конфліктів | uk |
dc.subject | партнерство | uk |
dc.subject | партнерська взаємодія | uk |
dc.subject | інтерактивні технології | uk |
dc.subject | primary school education | uk |
dc.subject | conflict | uk |
dc.subject | conflict resolution ability | uk |
dc.subject | partnership | uk |
dc.subject | collaborative interaction | uk |
dc.subject | interactive technologies | uk |
dc.title | Виховання у молодших школярів здатності розв’язувати конфлікти у процесі партнерської взаємодії | uk |
dc.title.alternative | Fostering conflict resolution skills of primary school students through collaborative interaction | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 373.3.015.31:37.064.3:316.48 | |
dc.identifier.doi | 10.31392/ONP.2786-6890.7(2)/1.2024.07 |