Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Вплив педагогічного артистизму викладача закладу вищої освіти на гуманізацію освітнього процесу

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Барахтян, Микола Миколайович
dc.date.accessioned 2024-12-11T11:14:00Z
dc.date.available 2024-12-11T11:14:00Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Барахтян, М. М. Вплив педагогічного артистизму викладача закладу вищої освіти на гуманізацію освітнього процесу / М. М. Барахтян // Освітньо-науковий простір = Educational Scientifіc Space : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова; [гол. ред. Матвієнко О. В.]. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2024. – Вип. 7 (2-2024). Том 1. – С. 9-17. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/46959
dc.description.abstract Основаним стратегічним завданням освітнього процесу в  Україні сьогодні є формування всебічно розвиненої, соціально-активної, креативної особистості та розвиток її інтелектуальних, моральних і  творчих здібностей. Це потребує в  свою чергу гуманізації освітнього процесу в навчальних закладах з метою відродження духовності, посилення виховного аспекту в процесі навчання, а також переосмислення та приділення особливої уваги ролі викладача закладу вищої освіти і його педагогічній майстерності в процесі підготовки майбутніх фахівців до професійної діяльності. У дослідженні здійснено теоретичне обґрунтування схожості педагогічної і театральної діяльності, важливості використання елементів театральної педагогіки у навчально-виховному процесі, сформованості у викладача закладу освіти професійних артистичних умінь як важливої складової педагогічної майстерності, що забезпечують ефективність формування творчої особистості майбутнього педагога. Висвітлено тлумачення понять «гуманізація», «гуманізація освітнього процесу», «артистизм», «педагогічний артистизм», а також їх важливість у процесі підготовки майбутніх фахівців до професійної діяльності. Розкрито важливість викладання гуманітарних дисциплін за вибором, а також проведення практичних занять з використанням інтерактивних методів навчання: драматизація; виступи, презентація; творчі звіти, конкурси; навчально-тренувальні вправи, тренінги; інсценізація художніх творів; міні лекції, диспути тощо, які сприяють формуванню професійних артистичних умінь у майбутніх фахівців. Визначено також основні умови їх формування у навчально-виховному процесі. Схарактеризовано зміст цілісної і логічно структурованої системи виконавських завдань, вправ та етюдів із урахуванням індивідуальних особливостей студентів. Практично підтверджено, що педагогічний артистизм викладача навчального закладу та запропонована система вправ і завдань великою мірою сприяють саморозвитку творчого й морального потенціалу майбутніх фахівців, загального рівня культури й удосконалення професійної майстерності. uk
dc.description.abstract The basic strategic task of the educational process in Ukraine today is the formation of a comprehensively developed, socially active, creative personality and the development of its intellectual, moral and creative abilities. This, in turn, requires the humanization of the educational process in educational institutions with the aim of reviving spirituality, strengthening the educational aspect in the learning process, as well as rethinking and paying special attention to the role of the teacher of a higher education institution and his pedagogical skills in the process of preparing future specialists for professional activities. In the researches, the theoretical justification of the similarity of pedagogical and theatrical activity, the importance of using elements of theatrical pedagogy in the educational process, the formation of professional artistic skills by the teacher of the educational institution as an important component of pedagogical maste, which ensure the effectiveness of the formation of the creative personality of the future teacher, was carried out. The interpretation of the concepts of «humanization», «humanization of the educational process», «artism», «pedagogical artistry», as well as their importance in the process of preparing future specialists for professional activity, is highlighted. The importance of teaching humanitarian disciplines by choice, as well as conducting practical classes using interactive teaching methods: dramatization; speeches, presentation; creative reports, contests; educational and training exercises, trainings; staging of artistic works; mini-lectures, debates, etc., which contribute to the formation of professional artistic skills in future specialists. The main conditions of their formation in the educational process are also determined. The content of a coherent and logically structured system of performance tasks, exercises and sketches is characterized, taking into account the individual characteristics of students. It has been practically confirmed that the pedagogical artistry of the teacher of the educational institution and the proposed system of exercises and tasks greatly contribute to the self-development of the creative and moral potential of future specialists, the general level of culture and the improvement of professional skills. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавництво Ліра-К uk
dc.subject артистизм uk
dc.subject педагогічний артистизм uk
dc.subject гуманізація uk
dc.subject гуманізація освітнього процесу uk
dc.subject педагогічна діяльність uk
dc.subject театральна діяльність uk
dc.subject artistry uk
dc.subject pedagogical artistry uk
dc.subject humanization uk
dc.subject humanization of the educational process uk
dc.subject pedagogical activity uk
dc.subject theatrical activity uk
dc.title Вплив педагогічного артистизму викладача закладу вищої освіти на гуманізацію освітнього процесу uk
dc.title.alternative The influence of the pedagogical artistry of a teacher in an institution of higher education on the humanization of the educational process uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.091.12-029:7]:37:172.1
dc.identifier.doi 10.31392/ONP.2786-6890.7(2)/1.2024.01


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу