Дисертацію присвячено формуванню пізнавальної самостійності у майбутніх фахівців дошкільного профілю. Дослідженням визначено структуру пізнавальної самостійності, виявлено основні умови ефективності її формування, відображено процес і результати експериментального дослідження. Розроблену програму формування пізнавальної самостійності апробовано серед майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Підтверджено ефективність запропонованої моделі поетапного формування пізнавальних умінь у студентів дошкільного відділення із застосуванням адекватних меті і завданням навчання форм, інтерактивних методів, зокрема, інтелектуальної гри, побудованої на педагогічній взаємодії у пізнанні. Визначено психолого-педагогічні умови формування ПС у майбутніх фахівців дошкільної справи в умовах коледжу: систематичне та цілеспрямоване опанування студентами психолого-педагогічних засобів, професійно значущих пізнавальних умінь і навичок; розуміння як викладачами, так і студентами пізнавальних задач та продумування варіантів їх розв'язання через систему педагогічних питань і категорій як головних компонентів змісту психолого-педагогічних дисциплін; організація педагогічної взаємодії студентів у процесі інтелектуальних ігор, які дозволяють оптимально інтеріоризувати відповідний зміст навчання в їх умінні у процесі інтелектуального тренінгу; актуалізація як внутрішньої, так і зовнішньої активності й самостійності студентів у творчому пошуку ними способів організації власної професійно-педагогічної діяльності в умовах коледжу' та дошкільних навчальних закладів.
The thesis is devoted to creation on cognitive independence of the future specialists of preschool profile. The realized analysis of pedagogical, methodological sources specifies absence of special researches on the given problem. On the basis of research the program of course intellectual training ‘'The Playing Methods of Training” for preschool departments of pedagogical colleges. In the thesis the structure of cognitive independence is defined, the main conditions of efficiency of their creation are detected, the process of experimental research is described. The program of creation of cognitive independence of the future tutors of preschool establishments is created and tried. It is confirmed that effectiveness of a suggested model of staged creation of cognitive skills of students of preschool department with applying forms, interactive methods (especially an intellectual game built on pedagogical interaction in cognition) adequate with the aim and tasks of training. Psychological and pedagogical conditions of creation of cognitive independence of future specialists of preschool affair in the conditions of the college are determined. The important aspects of the researching problem are determined, but they need further research.