Дисертацію присвячено дослідженню соціокультурного та праксеологічного контекстів функціонування й розвитку смаку та моди. На основі соціокультурного, філософсько- та культурно-історичного підходів розкрито факт укоріненості смаку й моди в антропологічних, соціокультурних та праксеологічних особливостях людського буття. Показано еволюцію у сприйнятті смакових уподобань та моди - їхній перехід від факторів естетосфери до чинників екзистенції буття людини. Виявлено онтологію, структурні елементи, знаково-символічну суть смаку й моди, уточнено класифікації їх функцій. З’ясовано, що в процесах поширення модних інновацій присутні елементи гри. Рівень комунікаційної культури сучасних цивілізацій та етнічних й національних спільнот, вплив глобалізаційних процесів на трансформацію смаку й моди актуалізують проблеми ідентифікації та збереження етнонаціональних особливостей загалом і української спільноти зокрема.
This dissertation is dedicated to the study of the sociocultural and praxeological contexts of the function and development of taste and fashion. The implanting of taste and fashion preferences into the sociocultural and praxeological aspects of human existence is demonstrated by means of sociocultural, philosophical and historical cultural approaches. The evolution of the perception of taste and fashion preferences is shown, as well as their ontology, their structural components and their semiotic and symbolic essence. It is discovered that the processes connected with an increase in fashion innovations contain elements of a play. A structure is devised for classifying the functions of fashion. A classification is provided for taste functions. The level of communicative culture in modem civilizations, in ethnic and national communities, and the influence of globalization processes on the evolution of taste and fashion lead to problems in identifying and preserving ethno-national characteristics in a general sense, and in particular with reference to the Ukrainian community.