ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Білоусова, Наталія Миколаївна | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T07:31:14Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T07:31:14Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Білоусова, Наталія Миколаївна. Психологічні чинники розвитку почуття власної гідності у молодшому шкільному віці : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Білоусова Наталія Миколаївна ; наук. керівник Рось Людмила Миколаївна ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2012. - 293 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/46800 | |
dc.description.abstract | Дисертаційна робота присвячена дослідженню психологічних чинників розвитку почуття власної гідності у молодшому шкільному віці. Здійснено теоретичний аналіз наукових джерел в галузі філософії, педагогіки та психології з проблеми розвитку почуття власної гідності зростаючої особистості; теоретично обґрунтовано конструкти (моральна саморефлексія, моральна самооцінка, самоцінність, самоповага, моральний самоконтроль) й психологічні чинники розвитку зазначеного морального почуття у молодшому шкільному віці (розуміння власної індивідуальності, позитивний образ «Я», безумовне самоприйняття, адекватна самооцінка, морам,на саморегуляція). Експериментально досліджено особливості розвитку почуття власної гідності у молодших школярів. Обґрунтовано критерії (визнання власних чеснот, позитивне самостановлення та гідна поведінка), показники та рівні (високий, середній та низький) розвитку почуття власної гідності особистості у молодого шкільного віку. Презентовано модель психологічних чинників розвитку почуття власної гідності у молодших школярів. Обґрунтовано, розроблено та апробовано розвивальну програму підвищення потенціалу психологічних чинників з розвитку почуття власної гідності у молодших школярів, доведено її ефективність та можливість застосування практичними психологами. Розроблено методичні рекомендації практичним психологам з оптимізації розвитку почуття власної гідності у молодшому шкільному віці. | uk |
dc.description.abstract | The thesis deals with the study on psychological factors in the development of self-esteem in primary school-aged children. The theoretical analysis of scientific sources in philosophy, pedagogy and psychology concerning problems of self-esteem of growing personality has been done, there has been provided a theoretical basis for constructs (moral self-reflection, moral self-esteem, inherent worth, self-regard, moral self-control) and psychological factors of development of this moral sense at the primary school age (understanding of their own identity, a positive self-image, absolute self-acceptance, insight, moral self-regulation). There has been made a research on the characteristics of self-esteem development in primary schoolchildren. Criteria (recognition of their own virtues, positive self-perception and decent behavior), and developmental quotients and levels (high, medium and low) of dignity in elementary school have been provided basis for. There has been presented a model of psychological factors in the development of self-esteem with primary school-aged children. There has been provided evidence, developed and tested a developmental program to crease the capacity of psychological factors in the development of self-esteem with primary school-aged children, the effectiveness of established developmental programs and the possibility of its application by practicing psychologists. Methodic recommendations to practical psychologists to optimize the development of self-esteem with primary school- aged children have been made. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.subject | почуття власної гідності | uk |
dc.subject | почуття власної гідності молодшого школяра | uk |
dc.subject | моральні почуття | uk |
dc.subject | моральна саморефлексія | uk |
dc.subject | моральна самооцінка | uk |
dc.subject | самоцінність | uk |
dc.subject | самоповага | uk |
dc.subject | моральний самоконтроль | uk |
dc.subject | психологічні чинники розвитку почуття власної гідності | uk |
dc.subject | self-esteem | uk |
dc.subject | self-esteem primary school-aged children | uk |
dc.subject | moral sense | uk |
dc.subject | moral self-reflection | uk |
dc.subject | moral self-esteem | uk |
dc.subject | inherent worth | uk |
dc.subject | self-regard | uk |
dc.subject | moral self-control | uk |
dc.subject | psychological factors of developing the sense of self-respect | uk |
dc.title | Психологічні чинники розвитку почуття власної гідності у молодшому шкільному віці | uk |
dc.title.alternative | Psychological factors of development of self-esteem in primary school-aged children | uk |
dc.type | Dissertation | uk |
dc.identifier.udc | 373.3.015.31:17.022.1:159.942(043.3) |