У дисертації теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено систему самостійної роботи з креслення студентів вищих педагогічних закладів освіти, спрямовану на вдосконалення їх графічної підготовки. Розроблена система ґрунтується на дидактично обґрунтованому комплексі графічних завдань. Створено класифікацію графічних задач, покладених в основу організації самостійної роботи студентів з креслення, виявлено рівні розвитку самостійності студентів при розв'язуванні графічних задач, визначено критерії і показники сформованості графічних знань та умінь, визначено вплив самостійної роботи студентів з креслення на результативність їх графічної підготовки. Теоретично обґрунтовані й експериментально перевірені результати проведеного дослідження можуть бути використані як науково-методична основа для вдосконалення методики графічної підготовки студентів вищого закладу освіти і, зокрема, для створення нових навчальних посібників з креслення.
The thesis is dedicated to the theoretical substantiation and experimental verification of a system of individual work on technical drawing of the students of higher pedagogical educational institutions, which is aimed on perfection of their graphic education. The designed system of students' individual work is based on didactically substantiated complex of graphic tasks. The classification of graphic tasks was worked out. The organization of students' individual work on technical drawing is based on these tasks. The levels of students' independence progress during solving graphic tasks are determined. Criteria and indices of levels of forming of graphic knowledge and skills are fixed. The influence of students' individual work in technical drawing on results of their graphic education is determined. Theoretically substantiated and experimentally checked results of realized research can be used as scientific and methodical basis for perfection of graphic education of students of higher school and, specifically, for creation of new technical drawing manuals.