У дисертації комплексно розглянуто проблему формування педагогічного артистизму майбутнього вчителя гуманітарних дисциплін. Конкретизовано зміст і структуру поняття "педагогічний артистизм". Розглянуто специфічні риси артистизму вчителя гуманітарних дисциплін. Визначено критерії (інформаційний, художньо-емоційний, діяльнісно-практичний) та рівні (низький, базовий, достатній, високий) сформованості педагогічного артистизму. Описано технологію формування педагогічного артистизму майбутніх учителів гуманітарних дисциплін, яка грунтується на елементах системи К.С. Станіславського, М.О. Чехова, Л.С. Курбаса, драмогерменевтики, драматизації. З метою оцінки рівня сформованості артистизму студентів гуманітарних факультетів проведено комплексну діагностику із використанням різноманітних методик (тестування, анкетування, завдання театральної педагогіки). У результаті педагогічного експерименту підтверджена ефективність розробленої технології формування педагогічного артистизму вчителів гуманітарних дисциплін.
The problem of the formation of the pedagogical virtuosity of the future teacher of the Humanities is considered in a complex. The content and the structure of concept "pedagogical virtuosity" are specified. The specific features of the virtuosity of the teacher of the Humanities are considered. The criterions and levels of the formed pedagogical virtuosity are determined. The technology of the formation of the pedagogical virtuosity of the future teachers of the Humanities, which is based on the elements of Stanislavski's, Chekhov's, Kurbas' systems, dramagermenevtics, dramatization, is described. The complex diagnostics with the use of various techniques has been carried out in order to define the level of the formed pedagogical virtuosity of the students of the Humanities. As a result of the pedagogical experiment the efficiency of the technology of the formation of the virtuosity of the future teacher of the Humanities is confirmed.