Дисертаційна робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми навчання професійного спілкування студентів вищого аграрного навчального закладу, яке розглядається як засіб удосконалення фахової підготовки. У ній обгрунтовано зміст навчання професійного спілкування майбутніх працівників аграрної галузі, визначено його педагогічні умови; створено модель системи навчання професійного спілкування студентів вищого аграрного навчального закладу, визначено основні етапи навчання
студентів фахового спілкування, обгрунтовано модель готовності науковопедагогічного працівника здійснювати навчання студентів професійної взаємодії. Уперше сформульовано та визначено зміст понять з проблеми навчання майбутніх працівників аграрної галузі професійного спілкування:
«психолого-комунікативний, вербально-професійний, фахово-комунікативний етапи навчання професійного спілкування»; «педагогічні здібності з формування вербальних професійно-комунікативних умінь та навичок студентів», «комунікативні уміння вербально-професійної імпровізації»,
«критерій загальномовної теоретико-практичної компетентності», «критерій загальнофахової практичної вербальної компетентності». Уточнено зміст понять: «мовленнєва діяльність» (як різновид педагогічної діяльності), «професійно-комунікативна діяльність», «професійний контакт», «інформаційний зміст професії аграрника». Результати експериментальної роботи свідчать про суттєвий вплив системи навчання професійного спілкування на рівень загальної успішності та активності студентів. Вербальнокомунікативно-фахові можливості психолого-педагогічних, лінгвістичної дисциплін та навчальних курсів фахової спрямованості є додатковими педагогічними ресурсами, що сприяють розкриттю потенціалу професійної підготовки у вищому аграрному навчальному закладі.
The thesis is a theoretical-experimental research of the problem of teaching professional communication of students of higher agrarian institution, which is discoved as mean of improving of professional training. The thesis shows the content of teaching professional communication of agrarian students, the pedagogical
conditions; the model of system of theaching professional communication of students of higher agrarian institution, is built the main steps of teaching students professional communication are defined; the model of ability of scientificpedagogical workers to conduct teaching students professional interchange.
For the first time the content of such meaning is defined and formulated: «phsycological-communicative, verbal-professional, professional-communicative stages of teaching professional communication», «pedagogical abilities in formation of verbal professional-communicative students’ skills and habits», «communicative skills of verbal-professional improvise», «criterion of general language theoreticalpractical competence», «criterion of general professional practical verbal competence». The content of such meanings is specified: «speech activity» (as a subkind of pedagogical activity), «professional-communicative activity», «professional contact», «informational content of agronomist». The results of the experimental work prove an essential influence of the teaching system of professional communication on the level of general progress in stadies and activity of students. Verbal-communicative-professional possibilities of mental-pedagogical, linguistic subjects and theaching courses professionally oriented are additional pedagogical
resoures, which influens to open the potential of professional training in higher agrarian institution.