Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Чисельність і склад релігійних громад національних меншин УСРР (20-і рр. ХХ ст.)

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Свистович, Степан Михайлович
dc.contributor.author Жолоб, Михайло Петрович
dc.date.accessioned 2024-10-25T10:25:57Z
dc.date.available 2024-10-25T10:25:57Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Свистович, С. М. Чисельність і склад релігійних громад національних меншин УСРР (20-і рр. ХХ ст.) / С. М. Свистович, М. П. Жолоб // Вісник аграрної історії : науковий журнал / Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова, Нац. ун-т біоресурсів та природокористування України, Держ. наук. с.-г. б-ка Нац. аграр. акад. наук України. - Київ, 2020. - № 31/34. - С. 82-92. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/46469
dc.description.abstract У запропонованій статті розглядається динаміка чисельності та склад релігійних громад національних меншин підрадянської України у 20-х рр. ХХ ст. Попри часткову достовірність статистичних даних з обліку релігійних громад, вдалося встановити, що протягом 1920-х рр. чисельність релігійних громад національних меншин зменшувалася, проте не катастрофічно. Показники кількості членів у національних релігійних громадах різних конфесійних напрямів на кінець 20-х рр. ХХ ст. теж зазнали падіння. Суттєво скоротилася чисельність віруючих у менонітських громадах, що пов’язується із процесом їх масової еміграції. Значно поменшало членів і в общинах старовірів-безпопівців. В окремих випадках ця тенденція, як видається, була зумовлена не лише недбалістю реєстраторів релігійних об’єднань, які враховували тільки засновників громади, а й небажанням віруючих надавати владі інформацію про свою належність до общини з огляду на відоме ставлення більшовиків до релігії та церкви. У різних за кількістю членів релігійних громадах національних меншин переважали особи жіночої статі. Винятком були іудейські общини, де більшість становили чоловіки. Крім того, до релігійних громад, сформованих євреями, як частково і до російських старообрядницьких, уходила доволі незначна кількість молоді. Віковий поділ членів польських та німецьких релігійних общин різних культів був відносно рівномірним. Найбільша кількість письменних віруючих належала до протестантських конфесій. Розуміння того, що майновий стан членів релігійних громад залежав від їх місця проживання та успішного застосування професійних навичок, не заважало більшовицьким пропагандистам цинічно вдаватися до моральної дискредитації віруючих, насамперед, єврейської та німецької національностей, яке відбувалося шляхом акцентування суспільної уваги на перебуванні у їх власності значної кількості матеріальних благ. uk
dc.description.abstract The proposed article examines the dynamics of the number and composition of religious communities of national minorities in sub-Soviet Ukraine in the 1920s. Despite the partial reliability of statistics on the registration of religious communities, it was established that during the 1920s the number of religious communities of national minorities decreased, but not catastrophically. Indicators of the number of members in national religious communities of different denominations at the end of the 20s of the twentieth century also fell. The number of believers in Mennonite communities has decreased significantly due to the process of their mass emigration. The number of members in the communities of Old Believers significantly reduced. In some cases, this tendency seems to have been due not only to the negligence of the registrars of religious associations, who considered only the founders of the community, but also to the reluctance of believers to provide information about their affiliation because of known attitude of the Bolsheviks to religion and church. Female ethnic minorities predominated in the different numbers of members of religious communities. The exceptions were Jewish communities, where the majority was men. In addition, the religious communities formed by the Jews, as well as in part the Russian Old Believers, included a fairly small number of young people. The age division of members of Polish and German religious communities of different cults was relatively even. The largest number of literate believers belonged to the Protestant denominations. Understanding that the property status of members of religious communities depended on their place of residence and the successful application of professional skills did not prevent Bolshevik propagandists from cynically discrediting believers, primarily Jews and Germans, by focusing public attention on their ownership of considerable quantity of material goods. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher ТОВ «ТВОРИ» uk
dc.subject Україна uk
dc.subject національні меншини uk
dc.subject чисельність релігійних громад uk
dc.subject кількісний склад релігійних общин uk
dc.subject соціальний склад релігійних громад uk
dc.subject гендерний склад об’єднань віруючих uk
dc.subject радянська влада uk
dc.subject Ukraine uk
dc.subject national minorities uk
dc.subject number of religious communities uk
dc.subject quantitative composition of religious communities uk
dc.subject social composition of religious communities uk
dc.subject gender composition of associations of believers uk
dc.subject Soviet authorities uk
dc.title Чисельність і склад релігійних громад національних меншин УСРР (20-і рр. ХХ ст.) uk
dc.title.alternative Number and Composition of Religious Communities of National Minorities of the USSR (1920’s) uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 2-774:94(477)«1920»:323.15
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/VAH-2020.30-34.08


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу