У статті здійснено аналіз публікацій з питань інноваційної освіти в Україні, досліджено застосування інноваційних технологій викладання суспільних дисциплін загалом і історії України зокрема. Проаналізовано доцільність застосування інноваційних технологій у відповідності з чинними стандартами та критеріями оцінювання якості освіти, зокрема Нової української школи (НУШ). Проведена характеристика інноваційних методик навчання на прикладі широко відомих серед сучасної молоді трендів, з метою дослідження їх потенціальних можливостей для застосування в сфері освіти. Проаналізовано переваги застосування вказаних інноваційних методик з погляду компетентнісного підходу до навчання здобувачів освіти, у відповідності зі стандартами НУШ. Обґрунтована необхідність детального розгляду та вивчення фактів, подій та явищ сучасної історії України, зокрема – російсько-української війни. Охарактеризовано шляхи унаочнення та покращення мотивації здобувачів світи при вивчені вказаних тем. Висвітлено доцільність застосування інноваційних технологій при вивченні сучасної історії України. Охарактеризовано феномен «челенджу» як популярного в інтернет-середовищі формату самовираження та комунікації, виділені його основні особливості, наведені приклади. Виявлені позитивні сторони вказаного формату, приділено увагу їх обґрунтуванню та визначенню їх відповідності стандартам освіти в Україні. Аргументовано доцільність використання челенджів на уроках історії на прикладі актуальних у наші дні тем, зокрема – російсько-української війни. Наведені конкретні приклади використання челенджів в процесі вивчення сучасної російсько-української війни в закладах освіти, зокрема – надані методичні рекомендації з організації усіх етапів уроку, використовуючи інноваційну технологію навчання – челендж. Окреслені вектори майбутнього поглибленого вивчення та дослідження даної проблематики з метою удосконалення навчального процесу в освітніх закладах України.
The article analyzes publications on innovative education in Ukraine, examines the application of innovative teaching technologies in social disciplines in general and the history of Ukraine in particular. The appropriateness of implementing innovative teaching technologies in accordance with current standards and criteria for assessing the quality of education, including the New Ukrainian School (NUS), is analyzed. The characteristics of innovative teaching methods are examined using widely known trends among modern youth, aiming to explore their potential for application in the field of education. The advantages of implementing these innovative teaching methods are analyzed from the perspective of a competency-based approach to education for learners, in accordance with the standards of the NUS. The necessity of a detailed examination and study of facts and events in contemporary Results. Ukrainian history, particularly the Russian-Ukrainian war, is substantiated. Ways of visualizing and improving learners’ motivation in studying these topics are described. The appropriateness of using innovative technologies in studying contemporary Ukrainian history is highlighted. The phenomenon of “challenge” as a popular format for self-expression and communication in the online environment is characterized, and its main features are highlighted with examples. The positive aspects of this format are identified, attention is given to their justification and their alignment with educational standards in Ukraine. The rationale for using challenges in history lessons is argued, using current topics such as the Russian-Ukrainian war as examples. Specific examples of using challenges in the process of studying the contemporary Russian-Ukrainian war in educational institutions are provided, including methodological recommendations for organizing all stages of the lesson using the innovative teaching technology of challenges. Future directions for in-depth study and research of this issue are outlined, aiming to enhance the educational process in educational institutions in Ukraine.