ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Терещук, С. І. | |
dc.contributor.author | Колмакова, В. О. | |
dc.date.accessioned | 2024-10-21T07:10:42Z | |
dc.date.available | 2024-10-21T07:10:42Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Терещук, С. І. Підготовка майбутніх вчителів фізики до створення та використання мобільних застосунків на уроках фізики / С. І. Терещук, В. О. Колмакова // Освітньо-науковий простір = Educational Scientifіc Space : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова; [гол. ред. Матвієнко О. В.]. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2024. – Вип. 6 (1-2024). Том 2. – С. 65-73. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/46416 | |
dc.description.abstract | В статті викладено результати дослідження проблем впровадження технології мобільного навчання у закладах загальної середньої освіти. Нині швидкий розвиток мобільних, хмарних, і загалом цифрових технологій та штучного інтелекту зокрема, є свідченням актуальності використання мобільних пристроїв в системі освіти України. Загальновідомо, що зміни в освіті зазвичай відбуваються повільно, в той час, як розвиток технологій прямує швидкими темпами, випереджаючи освітні інновації. Для успішного впровадження технології мобільного навчання, яка швидко змінюється внаслідок появи нових технологічних розробок в галузі мобільних та дотичних технологій, учасники освітнього процесу мають брати опосередковану участь у змінах та просуванні цифрових технологій в освіті. Це значною мірою скоротить відставання технологій навчання від розвитку цифрових технологій, а з іншого боку підвищить ефективність методичних систем навчання орієнтованих на формування у здобувачів наскрізних умінь та відповідних компетентностей. У представленому дослідженні показано, що одним з шляхів реалізації запропонованого підходу, є підготовка майбутніх вчителів фізики та природничих наук до розробки та впровадження мобільних додатків як складової технології мобільного навчання у методичній системі навчання фізики та природничих наук. Проведене дослідження дозволило зробити наступні висновки. Розвиток мобільного навчання розвивається через появу нових хмарних та мобільних технологій, технологій доповненої реальності та штучного інтелекту тощо. Виявлено, що одним з важливих напрямів модернізації методичної системи підготовки майбутніх вчителів фізики та природничих наук є залучення здобувачів вищої освіти до розробки та впровадження в освітній процес закладів загальної середньої освіти мобільних додатків. Для оптимізації процесу створення освітніх мобільних застосунків, пропонуємо залучати підхід no-code (zerocode), яким передбачається програмування без написання коду. Спеціальні сервіси (у вигляді онлайн конструкторів) пропонують вже готові фрагменти, з яких можна зібрати мобільний застосунок. Створення програмних продуктів на основі no-code, так само як і написання коду, вимагає спеціальної підготовки. Отже, це має враховуватися у методичній системі підготовки майбутніх вчителів фізики та природничих наук. | uk |
dc.description.abstract | The article presents the results of research into the problems of implementing mobile learning technology in institutions of general secondary education. Currently, the rapid development of mobile, cloud, and digital technologies in general, and artificial intelligence in particular, is evidence of the relevance of using mobile devices in the education system of Ukraine. It is common knowledge that change in education is usually slow, while technology advances at a rapid pace, outpacing educational innovation. For the successful implementation of mobile learning technology, which is rapidly changing due to the emergence of new technological developments in the field of mobile and touch technologies, the participants of the educational process should indirectly participate in the changes and promotion of digital technologies in education. This will greatly reduce the lagging of learning technologies from the development of digital technologies, and on the other hand, it will increase the effectiveness of methodical training systems focused on the formation of learners of end-to-end skills and relevant competencies. The presented study shows that one of the ways to implement the proposed approach is to prepare future teachers of physics and natural sciences for the development and implementation of mobile applications as a component of mobile learning technology in the methodical system of teaching physics and natural sciences. The conducted research made it possible to draw the following conclusions. The development of mobile learning is developing due to the emergence of new cloud and mobile technologies, technologies of augmented reality and artificial intelligence, etc. One of the important directions of modernization of the methodical system of training future teachers of physics and natural sciences is the involvement of higher education students in the development and implementation of mobile applications in the educational process of general secondary education institutions. To optimize the process of creating educational mobile applications, we suggest using the no-code (zerocode) approach, which involves programming without writing code. Special services (in the form of online designers) offer ready-made fragments from which you can assemble a mobile application. Creating software products based on no-code, as well as writing code, requires special training. Therefore, this should be considered in the methodical system of training future teachers of physics and natural sciences. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавництво Ліра-К | uk |
dc.subject | технологія мобільного навчання | uk |
dc.subject | мобільні технології | uk |
dc.subject | мобільні застосунки | uk |
dc.subject | веб-додатки | uk |
dc.subject | середовище розробки | uk |
dc.subject | освітні мобільні застосунки (додатки) | uk |
dc.subject | no-code | uk |
dc.subject | конструктор мобільних застосунків | uk |
dc.subject | інженерний проєкт | uk |
dc.subject | mobile learning technology | uk |
dc.subject | mobile technologies | uk |
dc.subject | mobile applications | uk |
dc.subject | web applications | uk |
dc.subject | development environment | uk |
dc.subject | educational mobile applications (applications) | uk |
dc.subject | mobile application designer | uk |
dc.subject | engineering project | uk |
dc.title | Підготовка майбутніх вчителів фізики до створення та використання мобільних застосунків на уроках фізики | uk |
dc.title.alternative | Preparation of future physics teachers for the creation and use of mobile applications in physics lessons | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 378.018.8:373.5.011.3-051:53]:378.016:53]:004.77](045) | |
dc.identifier.doi | 10.31392/ONP.2786-6890.6(1)/2.2024.07 |