Зміст статті окреслює теоретичну та практичну значущість підготовки майбутніх бакалаврів з комп’ютерної інженерії у закладах фахової передвищої освіти, зокрема, створення технології формування професійної компетентності вказаних майбутніх фахівців. Метою дослідження є розроблення технології формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів з комп’ютерної інженерії у закладах фахової передвищої освіти на прикладі вивчення фізики. Результати дослідження показали, що на основі проведеного опитування студентів було виявлено, що більшість убачають потребу в діджиталізації освітнього простору, застосуванні інноваційних технологій навчання. Немало важливим вважають студенти спільну співпрацю з викладачами. Отже, на основі теоретичного дослідження та анкетування ми визначили складові технології формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів з комп’ютерної інженерії на прикладі вивчення фізики: інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ), проєкти, індивідуальну траєкторію, практичне спрямування, хакатони. Зокрема, оскільки сучасні ІКТ цікаві та важливі для молоді, вони мають бути одним із головних змістових компонентів сучасної освіти. Проєктна діяльність студентів на фізиці є невід’ємною частиною освітнього процесу, оскільки вона забезпечує глибоке занурення в предмет, розвиває важливі навички та готує до майбутньої кар’єри. Індивідуальна траєкторія навчання – це шлях, який дозволяє кожному студенту досягти успіху в освіті, реалізувати свій потенціал і здобути знання, навички та компетенції, необхідні для успішного життя та кар’єри. Практичне спрямування при вивченні фізики дозволяє студентам зрозуміти важливість фізичних знань у реальному світі та підготуватися до успішної кар’єри в різних сферах. Участь студентів у хакатонах при вивченні фізики – це можливість застосувати свої знання на практиці, розвинути креативність й інноваційні навички, а також отримати цінний досвід командної роботи. У висновках підсумовано особливості застосування технології формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів з комп’ютерної інженерії у закладах фахової передвищої освіти та окреслено подальші пошуки шляхів удосконалення та реалізації цієї технології.
The content of the article outlines the theoretical and practical significance of training future bachelors in computer engineering in professional higher education institutions, in particular, the creation of technology for the formation of professional competence of these future specialists. The purpose of the study is to develop a technology for the formation of professional competence of future bachelors in computer engineering in institutions of professional higher education using the example of studying physics.
The results of the study showed that based on the conducted survey of students, it was found that the majority see the need for digitalization of the educational space, the use of innovative learning technologies. Students consider joint cooperation with teachers to be important. So, on the basis of theoretical research and questionnaires, we determined the component technologies of forming the professional competence of future bachelors in computer engineering using the example of studying physics: information and communication technologies (ICT), projects, individual trajectory, practical direction, hackathons. In particular, since modern ICTs are interesting and important for young people, they should be one of the main content components of modern education. Project activity of students in physics is an integral part of the educational process, as it provides deep immersion in the subject, develops important skills and prepares for future careers.
An individual learning trajectory is a path that allows each student to succeed in education, realize their potential and acquire the knowledge, skills and competencies necessary for a successful life and career. A practical orientation in the study of physics allows students to understand the importance of physical knowledge in the real world and prepare for successful careers in various fields. Students’ participation in hackathons while studying physics is an opportunity to put their knowledge into practice, develop creativity and innovation skills, and gain valuable teamwork experience. The conclusions summarize the features of the application of the technology for the formation of professional competence of future bachelors in computer engineering in the institutions of professional pre-higher education and outline the further search for ways to improve and implement this technology.