Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Витоки та умови розвитку «суб’єктивної фотографії» в СРСР в останній третині XX століття

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чех, Наталя Борисівна
dc.date.accessioned 2024-10-18T06:55:59Z
dc.date.available 2024-10-18T06:55:59Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Чех, Н. Б. Витоки та умови розвитку «суб’єктивної фотографії» в СРСР в останній третині XX століття / Н. Б. Чех // Культурологічний альманах / Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 2(10). – С. 392-401. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/46403
dc.description.abstract У статті розглянуто культурно-історичні та філософські передумови виникнення «суб’єктивній фотографії» у Радянському Союзі в другій половині XX ст. Простежено впливи авангардних течій у світовій та радянській культурі на формування суб’єктивного погляду на фотографію серед професіоналів та фотоаматорів у СРСР в середині XX ст. Поняття «суб’єктивність» та «авторська суб’єктивність» розглянуто в дусі ідей французьких екзистенціалістів про «гуманізм» та «екзистенціалізм» тощо. Дійсність, сутність, буття людини є предметами дослідження не тільки екзистенційних філософів. Фотографи також здібні схопити своє суб’єктивне переживання та переживання Іншого в його миттєвості та загостреності. Виявлено, що поряд із закордонними колегами, радянські фотографи в останній третині ХХ ст., звертаються до дослідження умов людського існування та людської природи тощо. У повоєнний час авторська суб’єктивність стає помітною серед радянських фотографів у мережах творчих угруповань (самоорганізацій), створених на тлі чисельних художніх студій, фотографічних клубів тощо, які входили до системи державних самодіяльних клубів. Незалежні творчі угрупування, створені у 1970–1980-і рр., використали фотографію як засіб (медіум) до створення photo-based Art. Іншій (інша людина) виявляється умовою існування авторської суб’єктивності у мистецтві фотографії. У ході дослідження було застосовано концептуальний, дескриптивно-феноменологічний методи аналізу та компаративістику й герменевтику. Здійснено історико-культурний аналіз маловідомих джерел. uk
dc.description.abstract The article examines the cultural, historical and philosophical prerequisites for the emergence of subjective photography in the Soviet Union in the middle and late 20th century. A subjective view of photography among photographers and photo amateurs in the USSR was formed by avantgarde currents in world and Soviet culture in the middle of the 20th century. The concepts of subjectivity and the author’s subjectivity are considered in the spirit of the ideas of French existentialists about humanism and existentialism, etc. The Being, essence, and being of a person are the subjects of research not only of existential philosophers. Photographers are also able to capture their subjective experience and the experiences of others in their immediacy and acuteness. Along with their foreign colleagues, Soviet photographers in the late 20th century turned to the study of the conditions of human existence, human essence, etc. In the post-war period, the author’s subjectivity of Soviet photographers manifested itself to the greatest extent in the networks of creative groups (self-organizations), created against the background of numerous art studios, photography clubs, etc., which were part of the system of state amateur clubs. Independent creative groups that were created in the 1970s–1980s, had chosen photography as a medium for the creation of photo-based Art. The Another (the other people) turns out to be a condition for the existence of the author’s subjectivity in photography. During the study, conceptual and descriptive-phenomenological methods were used, as well as comparative studies and hermeneutics. A historical and cultural analysis of little-known sources regarding the development of subjective photography was carried out. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject авторська суб’єктивність uk
dc.subject суб’єктивна фотографія uk
dc.subject Отто Штайнерт uk
dc.subject Жан-Поль Сартр uk
dc.subject Альбер Камю uk
dc.subject гуманізм uk
dc.subject екзистенціалізм uk
dc.subject «Інтерпрес–фото 66» uk
dc.subject латиська фотографія uk
dc.subject литовська фотографія uk
dc.subject харківська фотографія uk
dc.subject «Безпосередня фотографія» uk
dc.subject Олександр Слюсарев uk
dc.subject Борис Михайлов uk
dc.subject author’s subjectivity uk
dc.subject subjective photography uk
dc.subject Otto Steinert uk
dc.subject Sartre uk
dc.subject Camus uk
dc.subject humanism uk
dc.subject existentialism uk
dc.subject Interpress-photo 66 uk
dc.subject Lithuanian photography uk
dc.subject Kharkiv photography uk
dc.subject the Immediate Photography group uk
dc.subject Oleksandr Slyusarev uk
dc.subject Boris Mikhailov uk
dc.title Витоки та умови розвитку «суб’єктивної фотографії» в СРСР в останній третині XX століття uk
dc.title.alternative Origins and conditions of development of subjective photography in the USSR in the late 20th century uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 061.2(47+57):77.026.42:929
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.2.49


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу