В статті показані важливі ролі та завдання українських університетів у подоланні викликів кризових станів суспільства, зокрема, пандемії, війни та повоєнного відновлення. Також у цьому контексті розглядаються проведені в НПУ імені М. П. Драгоманова практичні дослідження університетської спільно
ти в кризових станах, зокрема, дослідження соціальної згуртованості як соціального феномена, її вплив на розвиток суспільства та освітньої спільноти. Також показана соціальна роль освіти, зокрема, в розвитку соціальної згуртованості. Показано, що важливим завданням є розвиток соціальної згуртованості в освітньому просторі, зокрема, в умовах кризових станів суспільства. Стаття продовжує дослідження соціальної згуртованості, які проводяться в Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова з 2016 року, і узагальнює проведені дослідження. Продемонстрована практика реалізації проектів програми Еразмус+, включаючи новий проєкт про Центр досконалості Жана Монне в НПУ імені М. П. Драгоманова. Наголошено на важливості для університетської спільноти євроінтеграційного вектору сталого розвитку вищої освіти України.
The article shows the important roles and tasks of Ukrainian universities in overcoming the challenges of crisis States of society, in particular, the pandemic, war, and post-war reconstruction. Also in this context, the practical studies of the university community in crisis situations conducted at the National Pedagogical Dragomanov University are considered, in particular, the study of social cohesion as a social phenomenon, and its impact on the development of society and the educational community. The social role of education, in particular, in the development of social cohesion, is also presented. It is shown that an important task is to develop social cohesion in the educational space, in particular, in the context of crisis States of society. The article continues the research on social cohesion, which has been conducted at the National Pedagogical Dragomanov University since 2016, and summarizes the research conducted. The practice of implementing Erasmus+ projects is demonstrated, including a new project on the Jean Monnet center of excellence at the NPU named after M. P. Dragomanov. The importance of the European integration vector of sustainable de-velopment of higher education in Ukraine for the university community was noted.