У статті розглядається низка питань, пов’язаних із таким феноменом, як «мультикультурна/між-культурна освіта»: відтворюються засади її зародження, її динаміки та її перспектив. Увага концентрується на досвідові США, деяких європейських країн, де коріняться початки її історії й формуються новітні тренди її розвитку. Автор, аналізуючи стан цього виду освіти, стверджує, що вона є об’єктивною суспільною необхідністю у країнах з поліетнічним складом населення і що вона сприяє взаємному сприйняттю «етнокультурної інакшості», забезпеченню рівності доступові до знань і творенню атмосфери безконфліктної міжетнічної взаємодії й соціальної когезії (згуртованості). Виокремлюються базові принципи побудови мульти-культурної/міжкультурної освіти, з’ясовується важливість включення її елементів до навчальних планів закладів освіти, наголошується на її мобілізаторській ролі у вибудовуванні системи міжетнічної толерантності на базі інформації і знань про історію і культуру різноманітних спільнот, які проживають і взаємодіють у межах одного і того ж етнополітичного організму. Автор вважає, що актуальність мультикультурної/міжкультурної освіти в українському соціальному просторі зумовлюється передусім тим, що Україна є ктором світових процесів, зокрема у сфері етно-національного розвитку, а динаміка етнонаціональної структури її населення спонукає до інтенсивного її запровадження.
The article considers a number of issues related to such a phenomenon as «multicultural/ intercultural education»: it reproduces the principles of its origin, its dynamics and its prospects. The focus is on the experience of the United States, some European countries, where the beginnings of its history are rooted and the latest trends in its development are formed. Analyzing the state of this type of education the author argues that it is an objective social necessity in countries with poliethnic populations and that it promotes mutual perception of «ethnocultural diversity» ensuring equal access to knowledge and creating an atmosphere of conflict-free ethnic interaction and social cohesion. The basic principles of building system of multicultural/intercultural education are highlighted, the importance of including its elements in the curricula of educational institutions is clarified, its mobilizing role in building a system of interethnic tolerance based on information and knowledge about the history and culture of different communities living within the same ethno-political organism is illustreted. The author believes that the relevance of multicultural/intercultural education in the Ukrainian social space is due primarly to the fact that Ukraine is a factor in global processes, in particular in the field of ethno-national development and the dynamics of its ethno-national structure of its population encourages its intensive implementation.