Сучасна освіта є важливим ресурсом, потенціал якого здатний забезпечити інноваційний розвиток суспільства. Для цього розвиток освіти має набувати випереджального характеру, що потребує імплементації нових технологій управління закладами освіти. Сучасним способом впровадження змін у систему управління є коучинг. Методологія коучингу широко використовується у різних сферах суспільного життя. Аналіз досліджень свідчить про стрімкий розвиток коуч-підходу, перспективність його впровадження в системі дошкільної освіти, зокрема у закладі дошкільної освіти.
Modern education is an important resource with the potential to ensure innovative development of society. For this purpose, the development of education should be proactive, which requires the implementation of new technologies for managing educational institutions. Coaching is a modern way to introduce changes in the management system. The coaching methodology is widely used in various spheres of public life. The analysis of research shows the rapid development of the coaching approach, the prospects for its implementation in the system of preschool education, in particular in preschool education.