Стрімкий сучасний цивілізаційний розвиток суспільства в першу чергу впливає на людину через трансформації її життєвого світу, людське буття, її місця і ролі у суспільних, економічних (виробничих), політичних та гуманітарних сферах суспільного життя. Людина все частіше інтегрується в автоматизовані процеси, стаючи при цьому складовим елементом з чітко регламентованими діями. Постійне перебування у раціональному світі, в якому залишається мало місця для проявів ірраціонального, фантазій і “виходу за межі”, що перетворює людину на “робота” (наприклад, робота на автоматизованих конвеєрах, логістичних центрах тощо) та впливає на розвиток особистості. Креативність все більше набуває ознаки базової компетентності, яка потребує розвитку, починаючи з самих ранніх етапів навчання, оскільки талановитих і обдарованих людей набагато менше, ніж потрібно креативних спеціалістів. А тому для формування сучасного дискурсу відносно розвитку креативної особистості необхідно враховувати широкий спектр факторів впливу. Це потребує відповідного науково-філософського переосмислення та методично-педагогічного напрацювання питань набуття креативності ознак базової компетентності.
Rapid modern civilizational development of society primarily affects people through transformations of their life world, human existence, their place and role in social, economic (production), political and humanitarian spheres of public life. Humans are increasingly integrated into automated processes, becoming a component with clearly regulated actions. The constant presence in the rational world, in which there is little room for irrationality, fantasy and “going beyond”, turns a person into a “robot” (e.g., work on automated conveyors, logistics centers, etc.) and affects personality development. Creativity is increasingly becoming a basic competence that needs to be developed from the earliest stages of education, as there are far fewer talented and gifted people than there are creative professionals. Therefore, to form a modern discourse on the development of a creative personality, it is necessary to take into account a wide range of influencing factors. This requires an appropriate scientific and philosophical rethinking and methodological and pedagogical development of the issues of acquiring the signs of basic competence in creativity.