Освітні втрати в період воєнного стану, включають переважно вплив на засвоєння матеріалу здобувачами освіти, виключаючи з цього процесу втрати, утворені в наслідок впливу воєнного стану на науково-педагогічний персонал. У зв’язку з цим актуалізується питання іншого підходу до управління науково-педагогічним персоналом системи освіти в умовах воєнного стану, оскільки він [персонал] є амбасадором розбудови системи освіти, яка має відповідати запитами на якісну освіту з огляду на прагнення вступу до Європейського Союзу. Ускладнені обставини функціонування системи освіти в умовах воєнного стану вимагають нового підходу до управління науково-педагогічними кадрами. Ця система управління має застосовувати запропоновані у статті технології виключно комплексно і бути орієнтованою на підтримку персоналу, змінюючи цінності наявної корпоративної культури закладу освіти в умовах воєнного стану.
Educational losses during the period of martial law include mainly the impact on the assimilation of material by students, excluding from this process the losses formed as a result of the impact of martial law on scientific and pedagogical personnel. In this regard, the question of a different approach to the management of the scientific and pedagogical staff of the education system in the conditions of martial law is brought up to date, since he [the staff] is an ambassador for the development of the education system, which must meet the demands for quality education in view of the desire to join the European Union. The complicated circumstances of the functioning of the education system under martial law require a new approach to the management of scientific and pedagogical personnel. This management system should apply the technologies proposed in the article in an exceptionally comprehensive manner and be focused on staff support, changing the values of the existing corporate culture of the educational institution under martial law.