Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Інтеграцiя педагогiки та психотерапії як засіб психологічної допомоги особистостi

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Митник, Олександр Якович
dc.contributor.author Унінець, Ірина Михайлівна
dc.contributor.author Дем’яненко, Б. Т.
dc.date.accessioned 2024-06-25T08:48:18Z
dc.date.available 2024-06-25T08:48:18Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Митник, О. Я. Інтеграцiя педагогiки та психотерапії як засіб психологічної допомоги особистостi / О. Я. Митник, І. М. Унінець, Б. Т. Дем’яненко // Освітньо-науковий простір = Educational Scientifіc Space : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова; [гол. ред. Матвієнко О. В.]. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2024. – Вип. 6 (1-2024). – С. 119-128. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45578
dc.description.abstract У статті акцентується увага на тому, що у зв’язку з повномасштабною війною в Україні значно збільшилася кількість людей, які потребують психологічної допомоги. Презентовано і доведено за результатами психолого-педагогічного експерименту, гіпотезу, сутність якої полягає в тому, що ефективність психологічної допомоги особистості можна забезпечити за умови використання у психотерапевтичному процесі методів педагогіки. Доведено, що спільність методологічних основ та завдань педагогіки та психотерапії є підґрунтям для створення міждисциплінарної науки, яка носить назву педагогічна психотерапія. Розкрито зміст та методи педагогічної психотерапії у дослідженнях А. Адлера, З. Фройда, К. Роджерса, К. Наранхо. Здійснено аналіз моделей психічного здоров’я та психопатології С. Гейза, терапії прийняття та відповідальності, запропонованої вченим. Розкрито зміст екзистенційно-когнітивно-аналітичної психотерапії як варіанту педагогічної психотерапії; майндфулнес як базової техніки інтегральної психотерапії; описано психотерапевтичний процес із поєднанням демократичного (переконання) та авторитарного (навіювання) стилів керівництва. Охарактеризовано психолого-педагогічний експеримент (констатувальний, формувальний та контрольний етапи), спрямований на корекцію емоційного вигорання та деперсоналізації особистості студентів – майбутніх клінічних психологів факультету спеціальної та інклюзивної освіти УДУ імені Михайла Драгоманова. Детально описано формувальний етап експерименту, який складався з трьох етапів: психодинамічного, соціодинамічного та екзистенційно-динамічного. Представлено техніки, які було використано на кожному етапі. Проаналізовано динаміку змін щодо емоційних станів здобувачів вищої освіти. Акцентовано увагу на техніках, які пропонуються студентам – майбутнім практичним психологам на педагогічному факультеті УДУ імені Михайла Драгоманова для роботи з клієнтами щодо розв’язання різноманітних психологічних проблем особистості. uk
dc.description.abstract The article focuses on the fact that due to the full-scale war in Ukraine, the number of people who need psychological help has increased significantly. Based on the results of a psychological-pedagogical experiment, a hypothesis was presented and proved, the essence of which is that the effectiveness of psychological assistance to an individual can be ensured if pedagogical methods are used in the psychotherapeutic process. It has been proven that the commonality of methodological foundations and tasks of pedagogy and psychotherapy is the basis for the creation of an interdisciplinary science called pedagogical psychotherapy. The content and methods of pedagogical psychotherapy are disclosed in the studies of A. Adler, Z. Freud, K. Rogers, K. Naranho. An analysis of models of mental health and psychopathology by S.  Geis, therapy of acceptance and responsibility proposed by the scientist was carried out. The content of existential-cognitive-analytical psychotherapy as a variant of pedagogical psychotherapy is disclosed; mindfulness as a basic technique of integral psychotherapy; describes a psychotherapeutic process with a combination of democratic (conviction) and authoritarian (suggestion) leadership styles. A psychological-pedagogical experiment (diagnostic, formative and control stages) aimed at correcting emotional burnout and personality depersonalization of students  – future clinical psychologists of the Faculty of Special and Inclusive Education of Drahomanov Ukrainian State University is characterized. The formative stage of the experiment, which consisted of three stages: psychodynamic, sociodynamic, and existential-dynamic, is described in detail. The techniques used at each stage are presented. The dynamics of changes in the emotional states of higher education applicants were analyzed. Attention is focused on the techniques offered to students – future practical psychologists at the Faculty of Pedagogy of Dragomanov Ukrainian State University for working with clients on solving various psychological problems of the personality. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавництво Ліра-К uk
dc.subject педагогічна психотерапія uk
dc.subject екзистенційно-когнітивно-аналітична психотерапія uk
dc.subject психолого-педагогічний експеримент uk
dc.subject техніки інтегральної психотерапії uk
dc.subject переконання uk
dc.subject навіювання uk
dc.subject майндфулнес uk
dc.subject pedagogical psychotherapy uk
dc.subject existential-cognitive-analytical psychotherapy uk
dc.subject psychological-pedagogical experiment uk
dc.subject techniques of integral psychotherapy uk
dc.subject beliefs uk
dc.subject suggestions uk
dc.subject mindfulness uk
dc.title Інтеграцiя педагогiки та психотерапії як засіб психологічної допомоги особистостi uk
dc.title.alternative Integration of pedagogy and psychotherapy as a means of psychological assistance to the individual uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 10.31392/ONP.2786-6890.6(1).2024.11
dc.identifier.doi 10.31392/ONP.2786-6890.6(1).2024.11


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics