У статті обґрунтовано використання педагогами мультимодальних засобів навчання. Мультимодальна стратегія навчання – це комплексний підхід до освітнього процесу, у якому використовуються декілька каналів сприйняття інформації учнів. Основними кроками реалізації мультимодальної стратегії навчання є такі: визначити цілі та принципи навчання, врахувати стиль навчання здобувачів, визначити роль педагога та розробити план дій, вибрати відповідні методи та мультимодальні засоби навчання, підготувати чіткі інструкції та необхідні матеріали, оцінити ефективність навчання. Мета мультимодального навчання полягає в тому, щоб дати можливість здобувачам освіти розвивати такі навички, як критичне мислення, творчість, співпрацю та комунікацію. Особливості мультимодального навчання в освітньому контекст зумовлені тим, що воно підтримує різноманітні стилі навчання, стимулюючи функції як лівої, так і правої півкуль головного мозку учнів за допомогою аудіо- та візуальних засобів. Активація уваги здобувачів освіти учнів таким чином сприяє виробленню в них критичного мислення. Мультимодальні засоби навчання стають все більш популярними у вищій освіті. Їх обґрунтоване використання може значно покращити процес освоєння майбутнього фаху та зробити його більш ефективним.
Перевагами використання мультимодальних засобів є:підвищення мотивації та зацікавленості: мультимедійні матеріали, такі як відео, ігри та інтерактивні вправи, роблять навчання більш цікавим та захоплюючим; покращення засвоєння інформації: завдяки задіянню різних каналів сприйняття інформація запам'ятовується краще; підвищення доступності: мультимодальні засоби можуть зробити навчання доступнішим для людей з різними стилями навчання, а також для людей з обмеженими можливостями; розвиток сучасних навичок: мультимодальні засоби дають можливість здобувачам освіти розвивати такі навички, як критичне мислення, творчість, співпраця та комунікація.
The article substantiates the use of multimodal teaching aids by teachers. A multimodal learning strategy is a comprehensive approach to the educational process that uses several channels of students' information perception. The main steps in the implementation of a multimodal learning strategy are as follows: determine the goals and principles of learning, take into account the learning style of learners, determine the role of the teacher and develop an action plan, choose appropriate methods and multimodal learning tools, prepare clear instructions and necessary materials, evaluate the effectiveness of learning.
The purpose of multimodal learning is to enable learners to develop skills such as critical thinking, creativity, collaboration and communication. Features of multimodal learning in the educational context are determined by the fact that it supports various learning styles, stimulating the functions of both the left and right hemispheres of the brain of students with the help of audio and visual means. Activating the attention of students who acquire education in this way contributes to the development of critical thinking in them.
Multimodal learning tools are becoming increasingly popular in higher education. Their justified use can significantly improve the process of mastering the future profession and make it more effective. The advantages of using multimodal means are: increased motivation and interest: multimedia materials such as videos, games and interactive exercises make learning more interesting and inclusive; improvement of information assimilation: thanks to the use of various channels of perception, information is remembered better; increasing accessibility: multimodal tools can make learning more accessible for people with different learning styles, as well as for people with disabilities; development of modern skills: multimodal facilities enable learners to develop skills such as critical thinking, creativity, collaboration and communication.