Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Тьюторські моделі у закладах середньої освіти Польщі: результати експериментів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Швець, Т. Е.
dc.date.accessioned 2024-06-21T13:00:45Z
dc.date.available 2024-06-21T13:00:45Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Швець, Т. Е. Тьюторські моделі у закладах середньої освіти Польщі: результати експериментів / Т. Е. Швець // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 97. – С. 154-160. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45558
dc.description.abstract У статті проаналізовані результати державних та воєводських проєктів впровадження тьюторингу у закладах середньої освіти Польщі у період 2008-2018 років. Автором використані теоретичні методи дослідження, а саме: вивчення та узагальнення аналітичних документів, теоретичних науково-педагогічних джерел. У статті досліджено кілька видів проєктів впровадження тьюторингу в школах Польщі та узагальнено досвід польських експериментів. Автором виокремлено різні етапи впровадження тьюторингу та зроблені висновки про важливість дотримання певних етапів, а також їх послідовність під час реалізації тьюторських моделей в школах. Закценовано увагу на необхідності попереднього навчання директорів та вчителів тьюторським компетенціям, що уможливлює успішність упровадження тьюторингу. Автором зазначені результати реалізації всіх проєктів із впровадження тьюторингу, зокрема, наголошено на індивідуальному підході, розвитку м’яких навичок учнів як одного з результатів тьюторської діяльності в школі. У статті наведено характеристику чотирьох видів тьюторингу, а саме: синергетичний, інструментальний, ексклюзивний та удаваний. У статті узагальнено вплив тьюторської діяльності на школу в цілому, на вчителів та учнів. Автором зауважено, що всі учасники позитивно оцінили участь у проєкті та відмітили, що технологія тьюторингу значно покращила загальну атмосферу в школі, сприяла налагодженню діалогічних взаємовідносин та сприяла системному баченню позитивних змін у школі. Автором зроблені висновки про універсальність тьюторингу як технології індивідуалізації в освіті та можливості її упровадження в школах України, за умов адаптації та модифікації під українські реалії. uk
dc.description.abstract The article analyzes the results of state and province projects for implementing tutoring in secondary schools in Poland from 2008 to 2018. The author employs theoretical research methods, specifically studying and summarizing analytical documents and theoretical scientific-pedagogical sources. Several types of tutoring implementation projects in Polish schools are examined, and the experience of Polish experiments is generalized. The author identifies various stages of tutoring implementation and draws conclusions about the importance of adhering to certain stages and their sequence during the implementation of tutoring models in schools. Attention is paid to the necessity of prior training for directors and teachers in tutoring competencies, which enables the successful implementation of tutoring. The author mentions the results of implementing all tutoring projects, emphasizing the individual approach and the development of students' soft skills as one of the outcomes of tutoring activities in schools. The article provides a characterization of four types of tutoring: synergetic, instrumental, exclusive and simulated. The article summarizes the impact of tutoring activities on the school as a whole, on teachers, and on students. The author notes that all participants positively evaluated their participation in the project and highlighted that tutoring technology significantly improved the overall atmosphere in the school, facilitated the establishment of dialogical relationships, and contributed to a systemic perception of positive changes in the school. The author draws conclusions about the universality of tutoring as a technology of individualization in education and the possibilities of its implementation in Ukrainian schools, provided adaptation and modification to Ukrainian realities. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject тьюторинг uk
dc.subject тьютор uk
dc.subject моделі тьюторингу uk
dc.subject індивідуалізація uk
dc.subject тьюторські компетенції uk
dc.subject експеримент uk
dc.subject синергетичний тьюторинг uk
dc.subject ексклюзивний тьюторинг uk
dc.subject інструментальний тьюторинг uk
dc.subject удаваний тьюторинг uk
dc.subject сімейний тьюторинг uk
dc.subject адаптаційний тьюторинг uk
dc.subject tutoring uk
dc.subject tutor uk
dc.subject tutoring models uk
dc.subject individualization uk
dc.subject tutoring competencies uk
dc.subject experiment uk
dc.subject synergistic tutoring uk
dc.subject exclusive tutoring uk
dc.subject instrumental tutoring uk
dc.subject simulated tutoring uk
dc.subject family tutoring uk
dc.subject adaptation tutoring uk
dc.title Тьюторські моделі у закладах середньої освіти Польщі: результати експериментів uk
dc.title.alternative Implementation of tutoring models in secondary school in Poland: results of experiments uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 37.091.398:373(438)"2008/2018"
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2024.97.32


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу