У статті визначаються механізми модернізації педагогічних умов естетичного виховання студентської молоді засобами народної музики, проаналізовано сучасні інноваційні технології. Розкрито зміст поняття «естетична культура студентів», запропоновано організаційно-педагогічні умови, що забезпечують ефективність естетичного виховання студентів засобами народної музики. Проблематика виховання студентської молоді виступає особливо актуальна, тому інтерес, свобода, свідомості самих студентів залежать значною мірою від характеру діяльностей.
У статті ми розглянули вплив музики на духовний розвиток особистості студентів у системі професійної освіти та стабілізації діяльності окремих індивідів або груп у системі вузівського навчання в Кременецькій обласній гуманітарно-педагогічній академії ім. Тараса Шевченка на кафедрі мистецьких дисциплін та методик їх навчання. Було проведено анкетування серед студентів І–ІV курсів. При цьому застосовувався комплекс методів, що використовуються для оцінки низки індивідуальних студентів у музичному процесі; оцінки рівня системності роботи над матеріалом, що вивчається; визначення місця народної музики у процесі закріплення студентами знань, умінь, навичок; впливу вибору різних методів управління на ефективність музичної творчої пізнавальної діяльності студентів Результати та їх обговорення. Результати цього дослідження свідчать про ефективність розкритого стану розробленості проблеми формування музично-естетичного інтересу студентів художніх спеціальностей у позааудиторній діяльності; визначено критерії та показники сформованості музично-естетичних уподобань студентів художніх спеціальностей як результату поза-аудиторної діяльності; розкрито протягом констатуючого етапу педагогічного експерименту та охарактеризовано на рівні музично-естетичних смаків студентів художніх спеціальностей. Пізнавальною діяльністю студентів буде вважатися ефективним, якщо воно сприятиме успішнішому вирішенню пізнавальних завдань, підвищення мотивації, пізнавальної, самостійності та успішності. На кожному етапі цієї діяльності студентів необхідно застосовувати ті засоби та способи, які допоможуть зробити процес навчання ефективнішим.
The article defines the mechanisms of modernization of pedagogical conditions of aesthetic education of student youth by means of folk music, analyzes modern innovative technologies. The meaning of the concept of "aesthetic culture of students" is revealed, organizational and pedagogical conditions are proposed, which ensure the effectiveness of aesthetic education of students by means of folk music. The issue of education of student youth is particularly relevant, therefore, the interest, freedom, and consciousness of the students themselves depend to a large extent on the nature of the activities.
In the article, we considered the influence of music on the spiritual development of the personality of students in the system of professional education and the stabilization of the activities of individual individuals or groups in the system of higher education in the Kremenets Regional Humanitarian and Pedagogical Academy named after Taras Shevchenko at the department of art disciplines and their teaching methods. A survey was conducted among students of I-IV courses. At the same time, a complex of methods used to evaluate a number of individual students in the musical process was applied; assessment of the level of systematic work on the studied material; determining the place of folk music in the process of consolidating students' knowledge, skills, and abilities; the influence of the choice of different management methods on the effectiveness of musical creative cognitive activity of students Results and their discussion. The results of this study testify to the effectiveness of the revealed state of development of the problem of forming the musical and aesthetic interest of students of art majors in extra-auditory activities; the criteria and indicators of the formation of musical and aesthetic preferences of students of artistic specialties as a result of extra-auditory activities are determined; revealed during the ascertaining stage of the pedagogical experiment and characterized at the level of musical and aesthetic tastes of students of art majors. Cognitive activity of students will be considered effective if it contributes to more successful solving of cognitive tasks, increasing motivation, cognitive, independence and success. At each stage of this activity, students must use those tools and methods that will help make the learning process more effective.