Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Роль шкільного підручника в забезпеченні емоційного благополуччя здобувачів базової середньої освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Твердохліб, Т. С.
dc.contributor.author Пишинська, В. В.
dc.date.accessioned 2024-06-21T12:52:53Z
dc.date.available 2024-06-21T12:52:53Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Твердохліб, Т. С. Роль шкільного підручника в забезпеченні емоційного благополуччя здобувачів базової середньої освіти / Т. С. Твердохліб, В. В. Пишинська // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 97. – С. 139-144. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45555
dc.description.abstract Статтю присвячено актуальній проблемі оновлення змісту шкільних підручників, визначено роль підручника в забезпеченні емоційного благополуччя, зокрема, розглянуто його вплив на емоційний інтелект здобувачів базової середньої освіти. Зазначено, що найбільшої уваги потребує саме емоційний компонент психологічного здоров’я, схарактеризовано поняття емоційного благополуччя як складової психологічного здоров'я, зроблено висновок про синонімічність понять емоційного здоров’я та благополуччя. У статті наголошується на тому, що підручники мають бути не просто засобом передачі інформації, а й сприяти гармонізації емоційного стану учнів. Отже, постають питання актуальності оновлення змісту підручників та необхідності розширення критеріїв експертизи наукових видань з урахуванням впливу сучасних реалій на емоційну сферу здобувачів освіти. Особливу увагу приділено психолого-педагогічним вимогам до підручника, що сприятимуть ефективності навчання та особистісному розвитку учнів. Запропоновано наступні вимоги: наявність завдань для гармонізації емоційної сфери, відсутність психотравматичних текстів, доступність основного тексту, наявність додаткового тексту, що впливає на емоційну сферу учнів, відсутність стереотипів, висока якість ілюстрацій, оптимальне співвідношення матеріалів, які активізують правопівкульне мислення та лівопівкульне мислення. Проаналізовано шляхи вдосконалення підручників, оцінено відповідність чинних підручників з української мови та історії України вищезазначеним вимогам. Зроблено висновок про вплив цих вимог на учнів, їх загальний розвиток та про необхідність удосконалення підручників на основі впровадження елементів, спрямованих на підтримку емоційного благополуччя, розвитку емоційного інтелекту та емоційної стійкості. uk
dc.description.abstract The article is devoted to the topical issue of updating the content of school textbooks, defining the role of the textbook in supporting emotional well-being, its impact on the emotional intelligence of students of basic secondary education. It is noted that it is the emotional component of psychological health that requires the greatest attention, the concept of emotional well-being as a component of psychological health is characterized, and the author concludes that the concepts of emotional health and well-being are synonymous. The article emphasizes that textbooks should not only be a means of transmitting information, but also contribute to the harmonization of students' emotional state. This raises questions about the relevance of updating the content of textbooks and the need to expand the criteria for the examination of scientific publications, taking into account the impact of modern realities on the emotional sphere of students. Particular attention is paid to the psychological and pedagogical requirements for a textbook that will contribute to the effectiveness of learning and personal development of students. The following requirements are proposed: the presence of tasks to harmonize the emotional sphere, the absence of psychotraumatic texts, the accessibility of the main text, the presence of additional text that affects the emotional sphere of students, the absence of stereotypes, high quality illustrations, the optimal ratio of materials that activate right-hemispheric thinking and left-hemispheric thinking. The ways to improve textbooks are analyzed, the compliance of existing textbooks on the Ukrainian language and history of Ukraine with the above requirements is assessed. It is concluded that these requirements have an impact on students, their overall development, and the need to improve textbooks by introducing elements aimed at sup-porting emotional well-being, developing emotional intelligence and emotional resilience. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject емоційне благополуччя uk
dc.subject емоційне здоров’я uk
dc.subject психологічне здоров’я uk
dc.subject емоційний інтелект uk
dc.subject здобувачі базової середньої освіти uk
dc.subject шкільний підручник uk
dc.subject вимоги до підручника uk
dc.subject урахування аспектів емоційної складової uk
dc.subject emotional well-being uk
dc.subject emotional health uk
dc.subject psychological health uk
dc.subject emotional intellect uk
dc.subject students of basic secondary education uk
dc.subject textbook uk
dc.subject requirements for a textbook uk
dc.subject consideration of aspects of the emotional component uk
dc.title Роль шкільного підручника в забезпеченні емоційного благополуччя здобувачів базової середньої освіти uk
dc.title.alternative The role of textbook in supporting the emotional well-being of students of basic secondary education uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2024.97.29


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу