У статті автори аналізують виклики, особливості та технології, пов'язані з інтеграцією проєктного навчання у вищу освіту. Актуальність дослідження відзначається через необхідність підготовки здобувачів освіти до викликів сучасного ринку праці та соціального середовища, яке швидко змінюється. Для досягнення мети дослідження авторами використовувався аналітичний метод, який передбачає вивчення і систематизацію наукової літератури, матеріалів практики використання різноманітних методів і форм навчання. Зазначається, що унікальність проєктного навчання полягає в тому, що воно пропонує не лише більшу гнучкість для майбутніх фахівців, але й трансформують роль викладача та педагога. Зазначаються виклики, такі як нестача ресурсів та підготовка викладачів, відсутність досвіду та знань у проєктному навчанні; необхідність значних затрат часу; складність оцінювання результатів проєктної діяльності; неготовність здобувачів до самостійної роботи. Встановлено, що проєктне навчання постає як методологія, спрямована на створення низки орієнтирів, за допомогою яких здобувачі можуть брати активну участь через аналіз проблеми, що має соціальне значення, та виконання завдання, яке сприяє її вирішенню, що вписується в соціально-конструктивістську парадигму навчання.
У дослідженні автори надають рекомендації для ефективного впровадження проєктного навчання у вищу освіту з метою підвищення якості освітнього процесу та підготовки здобувачів до успішної кар'єри в сучасному світі. Рекомендації, наведені в статті, можуть бути корисними для закладів вищої освіти, які прагнуть успішно впровадити проєктне навчання у свою освітню програму. Очікується, що проєктне навчання стане невід'ємною частиною сучасної вищої освіти, що дозволить підготувати фахівців, які зможуть успішно вирішувати складні завдання.
In the article, the authors analyse the challenges, features and technologies associated with the integration of project-based learning into higher education. The relevance of the study is noted due to the need to prepare students for the challenges of the modern labour market and the rapidly changing social environment. To achieve the purpose of the study, the authors used the analytical method, which involves the study and systematisation of scientific literature, materials from the practice of using various methods and forms of education. It is noted that the uniqueness of project-based learning lies in the fact that it offers not only greater flexibility for future professionals, but also transforms the role of the teacher and educator. Challenges such as lack of resources and training of teachers, lack of experience and knowledge in project-based learning; the need for significant time investment; difficulty in evaluating the results of project activities; and students' unpreparedness for independent work are noted. It has been established that project-based learning is a methodology aimed at creating a set of guidelines through which students can actively participate by analysing a problem of social significance and performing a task that contributes to its solution, which fits into the social constructivist learning paradigm. In the study, the authors provide recommendations for the effective implementation of project-based learning in higher education to improve the quality of the educational process and prepare students for a successful career in the modern world. The recommendations provided in the article may be useful for higher education institutions seeking to successfully implement project-based learning in their curriculum. It is expected that project-based learning will become an integral part of modern higher education, which will help train professionals who can successfully solve complex problems.