Стаття присвячена визначенню критеріїв та показників професійної комунікативної готовності майбутніх офіцерів Військово-Морських сил Збройних сил України.
З огляду на особливості професійної комунікативної готовності майбутніх офіцерів Військово-Морських сил Збройних сил України, специфіку їхньої професійної підготовки, було визначено критерії професійної комунікативної готовності майбутніх офіцерів ВМС ЗС України, а саме: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, комунікативно-діяльнісний. У структурі мотиваційно-ціннісного критерію виокремлено такі показники: наявність професійних мотивів і мотивів досягнення успіху в майбутній професійній діяльності; наявність пізнавальних інтересів у процесі навчання; прагнення до саморозвитку та самовдосконалення; наявність лідерських якостей.
Серед основних показників когнітивного критерію визначені такі: знання з англійської мови загалом; знання з професійно орієнтованої англійської мови військово-морського спрямування; індивідуально-психологічні особливості людини, які зумовлюють вибір засобів та стратегій професійної комунікації; основи професійної конфліктології; знання про основні норми й правила поведінки з огляду на міжкультурний аспект комунікації. Серед основних показників комунікативно-діяльнісного критерію диференційовано такі: сформованість мовлен-нєвих умінь; уміння перекладати оригінальну фахову документацію військово-морського спрямування; володіння лексикою військово-морської терміносистеми; уміння розуміти на слух загальний зміст і деталі професійного матеріалу англійською мовою військово-морського спрямування; уміння виробляти і приймати рішення на основі неповної інформації, з огляду на ліміт часу для спілкування; уміння реалізувати професійну комунікацію в непередбачуваних умовах; уміння прогнозувати поведінку людей із різним темпераментом і характером; уміння ідентифікувати схильність особистості до конфліктної поведінки.
The article is devoted to the determination of criteria and indicators of professional communicative readiness of future officers of the Naval Forces of the Armed Forces of Ukraine. Criteria for the professional communicative readiness of future officers of the Naval Forces of the Armed Forces of Ukraine have been determined: motivational-value, cognitive, communicative-active. In the structure of the motivational and value criterion, the following indicators have been singled out: the presence of pro-fessional motives and motives for achieving success in future professional activities; the presence of cognitive interests in the learning process; striving for self-development and self-improvement; the presence of leadership qualities. Among the main indicators of the cognitive criterion, the following have been defined: knowledge of the English language in general; knowledge of professionally oriented naval English; individual and psychological characteristics of a person, which determine the choice of means and strategies of professional communication; basics of professional conflictology; knowledge of basic rules of behavior with regard to the intercultural aspect of communication. Among the main indicators of the communicative activity criterion, the following have been differentiated: the formation of speaking skills; the ability to translate original professional documentation of the naval branch; mastery of the vocabulary of the naval terminology; the ability to comprehend the general content and details of professional material of the naval field in English; the ability to make decisions based on incomplete information, given the time limit for communication; the ability to implement professional communication in unpredictable conditions; the ability to predict the behavior of people with different characters; the ability to identify a person's tendency to conflict behavior.