Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Особливості формування української музики епохи Бароко

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Перепелюк, Ольга Максимівна
dc.contributor.author Візер, Світлана Олександрівна
dc.date.accessioned 2024-06-19T10:44:01Z
dc.date.available 2024-06-19T10:44:01Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Перепелюк О. М. Особливості формування української музики епохи Бароко / О. М. Перепелюк, С. О. Візер // Вісник науки та освіти. – 2024. – № 3(21). – С. 1268 - 1279. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45504
dc.description.abstract У статті здійснено комплексний аналіз української музики епохи бароко, що припадає на ХVІІ – першу половину ХVІІІ століття. Дослідження полягає у вивченні трансформацій церковного та народного музичних жанрів під впливом історичних подій – національної революції та утворення власної української держави – Війська Запорозького.У цей час українська музична культура розвивається в дусі європейських традицій: відбувається поширення партесного (багатоголосного) співу, завдяки хорам православних братств; формування власного народного епосу у вигляді історичних пісень та дум; поява шкільних театрів. Українська музика епохи бароко була відчутно пов’язана з православною церковною традицією. Це проявлялося у створенні величних хорових композицій для богослужінь, які відображали духовність та релігійну глибину.Розвивається інструментальне мистецтво – кобзарство, яке зародилося у ХVIстолітті, в епоху Бароко переживає свій розквіт. У другій половині ХVIІ століття кобзарі, лірники та бандуристи оспівують козацькі звитяги, сприяють піднесенню народного духу та поширенню ідеї спільності. Музиканти об’єднувалися в цехи,роль яких полягала у забезпеченні музичним супроводом різного роду дійств – від культурно-розважальних до службово-церемоційних. Навколо цехів збирались талановиті музиканти та виконавці, які створювали новий репертуар, ділилися досвідом та навчали музичному мистецтву, виконуючи функцію освітнього осередку.Епоха бароко залишила значний слід в історії та вплинула на подальший культурний розвиток не лише українських земель, але і сусіднього Московського царства. Через українських композиторів, бандуристів, регентів та інших митців Московія переймала європейський музичний спадок.Автори статті приходять до висновку, що у епоху бароко відбуваються докорінні змінив українській музиці, які були спричинені історичними подіями. Основними векторами, навколо яких відбувалося формування культури бароко, в тому числі музичної, були козацтво та православ’я. uk
dc.description.abstract The article presents a comprehensive analysis of Ukrainian music of the Baroque era, which dates back to the 17th – the first half of the 18th century. The research consists in the study of the transformations of church and folk music genres under the influence of historical events – the national liberation revolution and the formation of its own Ukrainian Cossack State. At this time, Ukrainian musical culture was developing in the spirit of European traditions: partes (polyphonic) singing was spreading, thanks to the choirs of Orthodox brotherhoods; the formation of its own folk epic in the form of historical songs and dumas; and the emergence of school theaters. Ukrainian music of the Baroque period was strongly connected with the Orthodox church tradition. It was manifested in the creation of majestic choral compositions for worship that reflected spirituality and religious depth. Kobzar art, which originated in the 16th century, flourished in the Baroque era. In the second half of the 17th century, kobzars, lyre players, and bandurists sang the praises of Cossack victories, contributed to the rise of the national spirit and spread the idea of community. Musicians were united in workshops whose role was to provide musical accompaniment for various kinds of events, from cultural and entertainment to official and ceremonial ones. Talented musicians and performers gathered around the workshops to create new repertoire, share their experience, and teach music, serving as an educational center. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Наукові перспективи uk
dc.subject історія культури uk
dc.subject музичне мистецтво uk
dc.subject бароко uk
dc.subject партестий спів uk
dc.subject козацтво uk
dc.subject соціокультурний простір uk
dc.subject православна церква uk
dc.subject cultural history uk
dc.subject musical art uk
dc.subject Baroque uk
dc.subject partes singing uk
dc.subject Cossacks uk
dc.subject socio-cultural space uk
dc.subject Orthodox church uk
dc.title Особливості формування української музики епохи Бароко uk
dc.title.alternative Peculiarities of the Formation of Ukrainian Music of the Baroque Era uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 94:78.03(477)«1600-1750»
dc.identifier.doi https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-3(21)-1268-1279


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics