Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Миславський, Володимир Наумович
dc.contributor.author Чернов, Сергій Іванович
dc.date.accessioned 2024-05-21T13:00:07Z
dc.date.available 2024-05-21T13:00:07Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Миславський, В. Н. Державне управління українською кіногалуззю в часи НЕПу / В. Н. Миславський, С. І. Чернов // Культурологічний альманах / Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 1 (9). – С. 129-138. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45189
dc.description.abstract Статтю присвячено дослідженню становлення та розвитку кіногалузі України в 1920-х роках і проце- сів, які вплинули на її формування. На основі всебічного аналізу широкої джерельної бази й залучення до наукового обігу маловідомих архівних джерел та матеріалів періодики реконструйовано функціонування української кіногалузі, особливості її розвитку, визначено фактори, що вплинули на формування й розвиток українського кінематографа. Виокремлено основоположні напрями розвитку української кіногалузі: 1) становлення системи державного управління; 2) формування умов кіновиробництва; 3) вплив процесів трестування промислових підприємств на розвиток кіногалузі. Більшовицька влада велику увагу приділяла кінематографу, а точніше можливості його впливу на маси. Тому щойно вони захоплювали те чи те місто, одразу брали під контроль кінотеатри й кінооператорів. Із 1918 року починається формування спеціальних підрозділів, які мали корегувати всі кінематографічні процеси. Найважливішим чинником, завдяки якому вдалося порівняно широко розгорнути випуск фільмів, стало зміцнення матеріально-технічної бази української кінематографії, насамперед опанування випуску власної кінопродукції. Отримане ВУФКУ майно перебувало в катастрофічному стані: кінотеатри було зруйновано, апаратуру вивезено, меблі розкрадено або вивезено. Прокатні склади були кладовищами битої плівки, кіноательє були зруйновані й не діяли. Перехід до нової економічної політики мав ознаменувати перехід до інших методів і способів управління державною промисловістю, до якої належала й кіногалузь. У досліджені основний акцент зроблено на аналізі дій державних установ, спрямованих на впровадження в життя інших методів і способів управління державною промисловістю, а також ухвалення українським урядом нормативно-правових актів для врегулювання та налагодження роботи її керівного органу – Всеукраїнського фотокіноуправління (ВУФКУ). У статті реконструюються найважливіші колізії, пов’язані з державним управлінням промисловістю та впливом цих процесів на розвиток української кіногалузі. uk
dc.description.abstract The article is devoted to the study of the formation and development of the film industry of Ukraine in the 1920’s and the processes that influenced its formation. On the basis of a comprehensive analysis of a wide source base and the involvement of little-known archival sources and periodical materials in the scientific circulation, the functioning of the Ukrainian film industry, the peculiarities of its development are reconstructed, and the factors that influenced the formation and development of Ukrainian cinematography are determined. The fundamental directions of the development of the Ukrainian film industry are singled out: 1) the formation of the public administration system; 2) formation of film production conditions; 3) the influence of industrial enterprise trust processes on the development of the film industry. The Bolshevik government paid great attention to the cinematography, and more specifically to the possibilities of its influence on the masses. Therefore, as soon as they occupied another city, they immediately took control of cinemas and cinematographers. Since 1918, the formation of special divisions began, which were supposed to correct all cinematographic processes. The most important factor, thanks to which it was possible to expand the production of films relatively widely, was the strengthening of the material and technical base of Ukrainian cinematography and, above all, mastering the production of its own film production. The property received by VUFKU was in a catastrophic state: cinemas were destroyed, equipment was taken away, furniture was stolen or taken away. Rental warehouses were cemeteries of broken film, film studios were destroyed and did not operate. The transition to a new economic policy was supposed to mark a transition to other methods and ways of managing state industry, which included the film industry. In this study, the main focus is on the analysis of the actions of state institutions aimed at implementing other methods and ways of managing state industry, as well as the normative legal acts adopted by the Ukrainian government to regulate and improve the work of its governing body – the All-Ukrainian Photo-Cinema Administration (VUFKU). The article reconstructs the most important conflicts related to the public administration of the industry and the impact of these processes on the development of the Ukrainian film industry. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject державне управління uk
dc.subject Україна uk
dc.subject кіногалузь uk
dc.subject ВУФКУ uk
dc.subject public administration uk
dc.subject Ukraine uk
dc.subject film industry uk
dc.subject the VUFKU uk
dc.title Державне управління українською кіногалуззю в часи НЕПу uk
dc.title.alternative Public Administration of the Ukrainian Film Industry in the Period of NEP uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 791.61:351.854]:94(477)"192"](045)
dc.identifier.doi DOI https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.1.16


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу